Nie próbuj mi wmawiać, że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj mi, że życie nie jest baśnią. Ktoś, kto jeszcze tego nie zrozumiał, być może pojmie to dopiero wtedy, gdy baśń zacznie się kończyć.
/Jostein Gaarder/

środa, 22 stycznia 2014

Kociak nie tylko na obrazek...:)


Kiedy ma się małe mieszkanie i mało miejsca na zawieszenie obrazów trzeba starannie zaplanować co się chce wyszyć i gdzie to powiesić 
Dlatego od kilku lat mniej wyszywam obrazków , zostawiając miejsce na elfy Nimue i Neocraftu a staram się umieszczać swoje hafty na przedmiotach użytkowych na poduszkach , przybornikach , ręcznikach torbach , woreczkach itd. . Możliwości jest bardzo dużo , wystarczy się rozejrzeć , nie każdy lubi obwieszone mieszkanie obrazkami lub udekorowane poduszkami , ale dużo osób wiesza firanki , używa ręczników , każdemu w domu przyda się przybornik na nożyczki , igły itd. Warto nad tym się zastanowić nim obdarzy się kogoś niechcianym upominkiem do tego bardzo pracochłonnym ! Wiele osób , które dostaje takie prezenty czuje się niezręcznie bo zwyczajnie nie wie co z tym zrobić! Potem ląduje to gdzieś w szafie lub piwnicy .Aby temu zapobiec nie starajmy się na siłę kogoś uszczęśliwić , lepiej zapytać czy dana osoba życzy sobie taki upominek , czy jej się to podoba , rozejrzeć się po mieszkaniu itd . 
Pisze o tym bo sama często staję się świadkiem takich sytuacji , ktoś w mojej rodzinie chce na siłę uszczęśliwić inna osobę ofiarowując jej z trudem wyhaftowany obraz , który nie jest nawet starannie wykonany ! tylko dlatego ,ze ta osoba ma całą ścianę wolną ! o innych motywach nie wspomnę! . 
Ale są hafty które mogą się spodobać nawet jeśli nie jesteśmy ich amatorami , pod warunkiem oczywiście ,że potrafimy tak wyszywać :) Przechodzę w końcu do tematu ;)

Kochacie koty prawda? :) mało kto ich nie lubi... ale nawet jeśli to nie wierzę ,że nie chciałby takiego kociaka wyszytego na bluzce lub koszulce. Zobaczcie co znalazłam w internecie... I w związku z tym moje pytanie , czy któraś z Was potrafiłaby zrobić schemat do takiego kociaka? Bo moje dzieci mi żyć nie dawają odkąd zobaczyły te koszulki !!!!!!!!!!!!
















Piękne prawda? :) Ja i moja rodzina jesteśmy zachwyceni ! Niestety ten rodzaj haftu jest bardzo trudny
i wymaga wiele wprawy , nie wiem czy zdołam jemu podołać . Ale na razie i tak nie mam jak tego sprawdzić bo wzorów w internecie tego typu prawie nie ma ! Dlatego przydałby się ktoś z zacięciem do rysunku.
Może któraś z Was zmierzyłaby się z wyzwanie i zrobiła chociaż niektóre szkice do tego haftu?
Ja i pewnie nie tylko ja byłybyśmy bardzo wdzięczne ! A może by się udało zorganizować wspólne haftowanie przy okazji nauki technik tego ściegu? Co o tym myślicie ? Polskie blogi mogłyby wypłynąć na szerokie międzynarodowe wody hi hi . Ale mi się marzy :) Może znacie jakiegoś zdolnego rysownika w rodzinie który by pomógł w tym marzeniu , a może potraficie same szkicować lub rysować? Bo ja niestety tylko umiem kopiować ;) hi hi.
Zapraszam do wyrażenia swojej opinii pod postem i ewentualnie na maila.:)

Dziewczyny przypominam ,ze do 30 stycznia czekam na zdjęcia Waszych słoiczków z podanym adresem bloga aby łatwiej było mi Was odszukać !.
Pozdrawiam Luna.

71 komentarzy:

  1. NO BOSKIE! mało powiedziane, że cudne. Oj wiem coś na temat zawieszania na ścianach, gdy ma się ograniczona przestrzeń.... a szkoda

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne te kociaki. Wykonać takie hafty to " wyższa szkoła jazdy" Ja niestety też mam zdolności odtwórcze. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moze pomocny byłby transfer na tkaninie?
    Mogłabym sama spróbować namalować, ale transfer byłby perfekcyjny!
    Kociaki przesłodkie, sama bym takiego chciała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kazda interpretacja bedzie dobra jesli uda sie dzieki niej cos zdziałać.

      Usuń
  4. Koty są cudowne! Ja je widzę na torbach, okładkach...

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzie ty znalazłaś takie cudo?! Zakochałam się...:))

    OdpowiedzUsuń
  6. No ba ! internet jest wielki :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjne, taka koszula to moje marzenie :) Właśnie w takich momentach zadaję sobie pytanie czemu ja tak nie umiem? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Złe pytanie zadajesz ! powinno brzmieć kiedy zaczynam naukę :)

      Usuń
  8. Cudne :) O wykonaniu takiego haftu to nawet nie marzę, ale kibicuję gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej dziewczyny zacznijcie marzyć ! bo własnie od marzeń zaczynają się przygody w tym te z haftami. Wiecie co mówiła moja kochana mamusia 20 lat temu! dziecko ty z twoimi dwoma lewymi rękoma nawet sie za to nie zabieraj :) A ja zobaczyłam wtedy jedna niemiecką gazetkę z haftami i zaczęłam marzyć... my kobiety mamy to we krwi , rodzimy się z takimi predyspozycjami trzeba je tylko poszlifować...

      Usuń
  9. Ja się wcale nie dziwię, że dzieci nie dają Ci żyć;) Boskie! Ale ja niestety nie pomogę;(

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne to koty i w ogóle genialny pomysł na umieszczenie tego na koszulce w taki sposób. Ale ja jednak wolę psy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ponieważ dysponujesz zdjęciami haftów, to możesz skorzystać z któregokolwiek programu, który umożliwia transfer zdjęcia na schemat - w sieci jest masa odnośników do wersji darmowych dla hobbystów. Alternatywą jest obrobienie ich w programie graficznym z wyodrębnieniem kolorów. Gorzej, gdybyś nie miała zdjęć - wtedy faktycznie pozostaje tylko odręczny szkic, albo zabawa w projektantkę tak, jak ja to robię ze schematami krzyżykowymi. :) Jeśli nie znajdziesz nikogo innego chętnego do pomocy, to odezwij się do mnie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok jak sobie nie poradzimy to sie odezwe bo ja cos z tymi programami nie daje sobie rady.

      Usuń
  12. Ale cudeńka, kociaki jak żywe:)) Niestety z rysowaniem u mnie kiepsko, wiem co piszę, bo próbowałam i efekty raczej marne:)

    OdpowiedzUsuń
  13. No wzięłaś mnie pod włos. Moja miłość obsesyjna do kotów i próżność plastyka nie pozwalają mi teraz odpocząć. Jeszcze dziś siądę do tych zdjęć i coś spróbuje zdziałać. Nie wiem jak się za to zabrać ale myślę że coś wymyślę. Jakby co to w następnym poście będą info na temat postępów. Spadłaś mi z tymi kotami z nieba bo nie mogłam się zdecydować na żaden ciekawy wzór do poszerzenia wiedzy i umiejętności hafciarskich. Pozdrawiam i trzymaj kciuki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę jakbyś miała odnośnik do strony z tymi kotami... rzuć mi na maila lub w komentarzu.

      Usuń
    2. Znalazłam coś w necie ale zdjęcia są słabe, za to wiem że to jakiś japoniec stworzył, znaczy wyższa szkoła jazdy bo oni nie robią nic na odwal się.

      Usuń
  14. LUNA jestem za, żeby wspólnie uczyć się haftu na tych kociakach. Haft plaski jest trudny i ciągle mi brakuje motywacji, żeby spróbować. Jak tylko znajdziesz jakiś schemat to ogłaszaj zabawę na blogu. Już czuję się zapisana. Może na początek to nie będzie żaden ciuch ale tylko wprawka. Ale ja CHCĘ tak umieć. A jak wiadomo praca czyni mistrza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko bedzie odpowiedni wzorek zaczynamy choćby we dwie :)

      Usuń
    2. a może trójkącik? ;)))) nie znam się nie umiem, ale wyobrażam sobie minę córci gdyby dostała taką koszulkę!
      ja się już zapisuję na wszystkie możliwe listy na taką naukę:)
      i dzięki za inspirację! spróbuję z xxx, choć pewnie efekt nie będzie tak powalający!

      Usuń
    3. He he może byc trójkącik i szeciokącik i wielokącik itd.

      Usuń
    4. To ja się dopisuje do wielokąta :)))

      Usuń
    5. i ja:))też z Wami:)))chętnie się poduczę tego haftu:))))

      Usuń
    6. I ja! Koty jak żywe, zakochałam się! Tylko może jakiś kursik podstawowy z haftu płaskiego zrobisz? Zielona jestem całkowicie w tym temacie...

      Usuń
  15. Ww?, są przecudwne:), jak żywe :)
    Do tych haftów pewnie by się przydały nici cieniowane, jeżeli kiedykolwiek zabiore się za haft płaski raczej zaczne od czegoś łatwiejszego :)
    Mam znajomą , która wyszywa tego rodzaju haftem popytam, może mi coś doradzi :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Do tych nici to raczej niecieniowana mulina ! bo efekt byłby przypadkowy ! tutaj samemu trzeba cieniowac i to zdaję się ,że jedna nicią muliny !

    OdpowiedzUsuń
  17. W pierwszej chwili pomyślałam, że to ŻYWE koty! naprawdę! Ktoś rewelacyjnie to zrobił!
    Ja niestety też nie pomogę bo w rysowaniu jestem noga. A na jakiej stronie znalazłaś? Może tam uda się uzyskać pomoc?

    OdpowiedzUsuń
  18. Sciągnełam sobie na dysk bo nie było wiecej informacji a teraz znalazłam tu
    http://japonia-online.pl/news/884

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne koty i super pomysł na ozdobienie bluzki, choć sama pewnie bym takiej nie założyła... :) Nie mój styl po prostu. I tu musze się z Tobą zgodzić odnośnie obdarowywania ludzi prezentami na siłę - czasami lepiej odpuścić.
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  20. http://www.flickr.com/photos/hiroko-and-5/

    http://gogo5hiroko.blog28.fc2.com/blog-date-201311.html
    http://www.thisiscolossal.com/2013/11/internet-cats-embroidered-on-fancy-shirts-by-hiroko-kubota/

    OdpowiedzUsuń
  21. O rety ale cudne, ja jako kociara permanentna dużo bym oddała za taką koszulę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. http://www.lostateminor.com/2013/12/03/cats-embroidered-shirt-pockets-artist-hiroko-kubota/

    http://www.mrxstitch.com/too-cute-tuesday-pocket-cats-by-hiroko-kubota/
    http://www.tumblr.com/tagged/hiroko-kubota

    nie wiem czy to cos pomoże

    OdpowiedzUsuń
  23. O ran rany rany xD Ale super pomysł z kotem w kieszeni. :D Z wielką chęcią przygarnęłabym taką koszulkę!

    OdpowiedzUsuń
  24. Kociaki boskie, koniecznie jedna nitką, żeby sierść wyglądała delikatnie i miękko :) Ale w kwestii technicznej dotyczącej przeniesienia wzoru na tkaninę pomóc nie potrafię. Myślę jednak, że korzystając ze zdjęcia w dobrej rozdzielczości trzeba by pomyśleć o transferze na tkaninę... Zna jedną młodą babeczkę po studiach tkaniny artystycznej, która specjalizuje się w hafcie płaskim, ale nie bardzo wiem, jak do niej dotrzeć... tym bardziej, że obiecała mi wyhaftowanie malwy parę lat temu i... nie doczekałam się... : ( Ale dla Ciebie spróbuję się skontaktować z jej mamą, a moją koleżanką, która też pięknie haftuje i ma studio sztandarów. Może ona wpłynie na córkę lub coś podpowie...

    OdpowiedzUsuń
  25. jeju ale swietne, pierwszy raz widze cos takiego i oniemiałam!!! uwielbiam koty!!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudeńko :) Ja nie po mogę Ci w stworzeniu wzorku, ale z chęcią nauczę się haftu płaskiego w towarzystwie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. No dziewczyny ! a teraz pędem na blog innej Luny hi hi cos te luny do kotów ciągną !
    http://kociemruczanki.blogspot.com/2014/01/tajemnice-haftu-cieniowanego-kot.html.
    Nasza kochana kolezanka z zacięciem do rysowania postanowiła spróbować pomóc tym wszystkim którzy chcą uczyc się haftu cieniowanego i spróbowac swoich sił w wyszyciu kota ! Przeczytajcie co Luna ma do powiedzenia na ten temat , na pewno pomoze w róznych kwestiach !!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  28. :)) Świetny pomysł , żeby nie powiedzieć"inicjatywa"- warto spróbować! :))

    OdpowiedzUsuń
  29. Po prostu urocze, dobrze, że moje dziewczyny tego nie widza bo i ja bym miała zatrute życie.
    Pozdrawiam i zapraszam na moją rozdawajkę.

    OdpowiedzUsuń
  30. Wow! Niesamowite, uwielbiam wszystko co kocie, taką koszulkę to bym chyba non stop nosiła:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetne kociaki, koszule z tym haftem są super !!!!! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  32. Rety, ale cudo te kociaki. Cudowne koszule, rzeczywiście.
    Ja ostatnio byłam na parapetówce. Bardzo, bardzo nowocześnie, więc mówię: No, moje hafty to raczej by nie pasowały". Na co pani domu - "No nie, ale możesz mi wyszyć obrus";)))

    OdpowiedzUsuń
  33. Cudowny pomysł na koszule.A kociaki słodkie,pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  34. Fantastyczne!!! Mam nadzję, że znajdzie się zdolniacha, która rozwikła i posortuje te niteczki :))) cudne, cudne są :)))

    OdpowiedzUsuń
  35. Dziewczyny !!!!!!!!!! Luna postawiła pierwsze ściegi lećcie do niej zobaczyć !!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Wow, fantastyczne są. Nie dziwię się, że dzieciaki Cię o takie męczą ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Wspaniałe kotki, aż mi szczęka opadła. Nie wiedziałam,że takie cuda można wyczarować haftem płaskim. Dla mnie to czarna magia ale chętnie poznałabym jego tajniki.

    OdpowiedzUsuń
  38. cudowne kunszt na miarę mistrza

    OdpowiedzUsuń
  39. Koty mnie oczarowały. MUSZĘ nauczyć się haftu płaskiego właśnie z tego powodu - jak ruszycie to ja z Wami!!!

    OdpowiedzUsuń
  40. Ten czarnulek najlepszy ! Działaj Lunko, działaj, bo już nie tylko dzieci czekają na kociaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Quedan preciosos esos gatos bordados en los bolsillos, besos

    OdpowiedzUsuń
  42. O, kurcze! Ale cudne kociaki! Z jednej kieszeni wygląda mój kot!!!

    OdpowiedzUsuń
  43. Cudne, ale to piekielnie trudny haft!!!

    OdpowiedzUsuń
  44. Jejku, jakie to pomysłowe i efektowne! Mam modnisie, które byłyby zachwycone takim haftem na koszulce1 Pozdrawiam ciplutko!

    OdpowiedzUsuń
  45. Witaj Luna!
    Jestem zachwycona tymi kociakami. Znałam panią, która haftowała taką metodą...
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Niezwykle kreatywne kociaki. Ja niestety nie mam nic wspólnego z haftem cieniowanym .

    OdpowiedzUsuń
  47. Wow.. fantastyczne.. ale ciekawa jestem czy może na maszynie hafciarce nie dałoby się zrobić takiego wzoru. Dużo prosztrze i szybsze by było.
    Wyglądają genialnie.

    OdpowiedzUsuń
  48. Nie wiem czy maszyna się da to wykonać,bo z tego co się orientuje to kwestia programu ,nie wiem jak by to wygladalo w praktyce.

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja kotów nie lubię, ale te które wyszukałaś są faktycznie niesamowite :)

    OdpowiedzUsuń
  50. boszeeeeeeeeeeee...ja się zakochałam!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń

Prawo autorskie



Wszystkie prezentowane na blogu prace, a także zdjęcia są mojego autorstwa (chyba, że jest napisane inaczej) i są moją własnością. Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Dziękuję za zrozumienie.

Wyzwanie w szufladzie

Tusal 2014

Tusal 2014
Daty nowiu w roku 2014 01.01.2014 30.01.2014 01.03.2014 30.03.2014 29.04.2014 28.05.2014 27.06.2014 27.07.2014 25.08.2014 24.09.2014 23.10.2014 22.11.2014 22.12.2014

TUSAL 2013

TUSAL 2013
Mój słoiczek i jego ozdoba...

Spis Blogów Robótkowych

I edycja konkursu na najbardziej twórczo zakręcony blog

Candy