Nie próbuj mi wmawiać, że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj mi, że życie nie jest baśnią. Ktoś, kto jeszcze tego nie zrozumiał, być może pojmie to dopiero wtedy, gdy baśń zacznie się kończyć.
/Jostein Gaarder/

wtorek, 1 września 2015

Pamiątka Komunijna dla Kasi


Witajcie...
Już sama nie wiem gdzie się podziewam Chaga...Nie planowałam tego, że mnie nie będzie i do tego jeszcze tak długo...żyje eliszka, ale co to za życie skoro nie ma w nim czasu na pasję i wypoczynek??! . Nie wiem co mam Wam powiedzieć bo to wszystko takie banalne...w każdym razie spieszę poinformować że nie umarłam chociaż czasem tak się czuję i dzięki Bogu żadna poważna choroba mnie nie dopadła..chyba! bo kto to może wiedzieć co komu pisane. Bardzo Wam dziękuje za troskę i miłe słowa które dotarły do mnie poprzez maile. Naprawdę się wzruszyłam. To niesamowite uczucie wiedzieć, że ktoś się o ciebie martwi i tęskni. Był taki czas,że nie myślałam o naszym małym dużym świecie robótkowym ani blogu, ale i ja zaczęłam tęsknić czyli nie grozi mi na razie choroba psychiczna ani depresja? :) bo już zaczęłam siebie o to podejrzewać....

***
Włączyłam mój komputer po 3 miesiącach i zawiesił mi się na jakiś czas nim dokonał aktualizacji. A myślałam już że jestem od niego uzależniona :). Nie mam co prawda czasu ale postanowiłam wreszcie troche go ukraść by nie poczuć się jak niewolnik i napisać posta. Ale o niewolniczej pracy jeszcze napiszę...
Tymczasem proszę o wybaczenie ale nie jestem w stanie nadrobić wszystkich zaległości związanych z obejrzeniem Waszych na pewno wspaniałych prac. Zdarzało mi się czasem gdzieś zerknąć z komórki ale pisanie postów czy dłuższych komentarzy nie było możliwe. W każdym razie mam ogromna nadzieję, że będę mogła bywać tu częściej :)

***
Już zapomniałam o maju ale udało mi się ( naprawdę nie wiem jakim cudem) skończyć na czas obrazek dla mojej chrześniaczki z okazji 1 Komunii Św. Było to nie lada wyzwanie ponieważ nie miałam pomysłu na obrazek. krzyżykowe nie wchodziły w rachubę ze względu na czas ich wykonywania. Zresztą wzory które mam i widziałam jakoś nie powaliły mnie na kolana a może zwyczajnie się opatrzyły. I w pewnej chwili wpadł mi szablon, który w pierwszej chwili nie wzbudził mojego entuzjazmu, ale im dłużej patrzyłam tym więcej widziałam :) Moje oczy w wyobraźni dobierały kolory, materiał i wszystkie akcesoria do tego by powstał ten niepowtarzalny jak myślę obraz. Widziałam światło które wydobywa refleksy na sukience i wianku dziewczynki przystępującej do 1 Komuni Świętej, a zachodzące słońce ukazuje to czego nie widać za dnia.I tak powstał mój autorski obrazek (jeśli chodzi o wykonanie i technikę) :). Jak wiadomo potrzeba matką wynalazku :).
Może nie wszystkim się spodoba, ale ja jestem z niego bardzo dumna i co najważniejsze  Chrześniaczka zachwycona i rodzina też co jest najważniejsze.






















A to szablon z którego korzystałam :) myślę że nie raz do niego wrócę :) :)


Jak widać jest dosyć ubogi, szczególnie wtedy kiedy chce się z tego zrobić pamiątkę z tak szczególnej okazji. Dlatego postanowiłam skupić się na symbolach Komunijnych, które miały zostać wyeksponowane. Mój wybór padł na Symbol Ducha Świętego, wianek, różaniec i sukienkę komunijną który siłą mojej wyobraźni postanowiłam wyszyć wstążeczkami w różnych odcieniach jak i satynowych różyczkach wykonanych muliną. Do tego srebrna nitka i mulina, szklane i perłowe koraliki dopełniły całości. Sukienka wydawała mi się zbyt uboga, następnym razem zrobię ją nieco inaczej i przy użyciu innych materiałów, ale na razie nie zdradzam szczegółów.
Kiedy haft został ukończony zobaczyłam oczami wyobraźni oprawę...na szczęście udało mi się taka dostać. Oprawa kosztowała mnie słono 170 zł! ale są okazje kiedy nie można oszczędzać i tak sobie myślę że to była jedna z tych chwil. :)

Dziewczyny bardzo się cieszę, że udało mi się napisać tego posta i wrócić do naszego blogowego świata chociaż na kilka chwil...ale właśnie one mijają a mnie wzywają obowiązki. Promyczku niedługo się odezwę...
Ściskam Was gorąco
Luna.

96 komentarzy:

  1. Kochana, bardzo mnie cieszy twój powrót, nawet na krótko. Zawsze mnie inspirowałaś i uwielbiałam podziwiać Twoje prace, autorskie i innowacyjne. Obrazek śliczny i bardzo pomysłowo o ozdobiony a oprawa bardzo droga, z czego ona jest?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj słodziak z Ciebie aż miło czytać ☺i jak tu nie wracać! Kto inny jak nie blogowe koleżanki połechtają moją próżno naturę hi hi. Ja też się cieszę że znalazłam chwilkę by tu wrócić. Jeśli chodzi o ramę to nie bardzo się orientuję ale wyglądała jak z drewna.

      Usuń
  2. Wielkie bogactwo użytych technik, ściegów, materiałów... Powstał cudowny obrazek - niepowtarzalna pamiątka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chranna pochwała z Twoich ust to już największą nagroda.😊

      Usuń
  3. Obrazek wyszedł elegancko, będzie piękna pamiątka :). Bardzo się cieszę, że się znalazłaś i już tak długo nas nie przetrzymuj. Zawirowania zawsze się zdarzają (u mnie też już niedługo, więc pewnie na trochę zniknę lub ograniczę aktywność), ale choć czasami się pojawiaj nim minął :))).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chaga nie zaplanowała tak długiej nieobecności na blogu,tak wyszło...a co z Tobą? Dlaczego ma Cię nie być? Kolejna podróż czy coś innego?

      Usuń
    2. Całkiem coś nowego i dlatego nie wiem jeszcze jak sobie z tym poradzę :)

      Usuń
    3. Hmm jesteś bardzo tajemnicza tym bardziej czekam co to będzie. ☺

      Usuń
  4. Zastanawiałam się, co się z tobą dzieje... Obrazek bardzo ciekawy, niepowtarzalny, podoba mi się.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też myślę o Tobie...czasem los płata nam figle i krzyżuje wszystkie plany..

      Usuń
  5. Cudownie to wszystko opracowałaś.Rama też ma tu duże znaczenie.Spodobał mi się Twój projekt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam wielkiego doświadczenia jeśli chodzi o oprawę obrazów ale wiem co mi się nie podoba i staram się tego unikać. Nauczylam się ze taki szczegół jak ramka może wpłynąć na wygląd całego obrazka.

      Usuń
  6. Niesamowity obrazek jestem pod ogromnym wrazeniem. Jest delikatny a jednoczesnie bogaty, az trudno oderwac wzrok. Gratuluje pomyslu. A ramka wspaniala i warta tych pieniedzy. Tak jak mowisz bywaja okazje ze nie zal tyle wydac... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, i tak jak napisałaś bywają okazję kiedy trzeba wręcz zainwestować w całość ☺cieszę się że podoba Ci sie moja interpretacja tematu.

      Usuń
  7. Bardzo ciekawy projekt, taki niebanalny. Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obrazek jest prześliczny, jak dla mnie istne cudo.....jestem pod wrażeniem :) Zadbałaś o każdy szczegół i detal.....uwielbiam Twoje prace :) pozdrawiam, Basia
    PS patrze i patrzę i napatrzyć się nie mogę .....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy jest tak do końca jak mówisz, pewnie można by było poprawić parę szczegółów ale nie miałam zbyt dużo czasu na zastanawianie się. Ale i tak jestem zadowolona z całości.

      Usuń
  9. Cudna praca, przepiękna pamiątka!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mi się podoba pamiątka Komunii Św.
    Życzę więcej wolnego czasu na realizację pięknych robótkowych pomysłów i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj te życzenia są bardzo potrzebne. Dziękuję.

      Usuń
  11. Ten haft... zapiera dech w piersiach! Perfekcyjny!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy perfekcyjny to nie wiem ale ogromnie się cieszę że wzbudził Twój entuzjazm.Pozdrawiam 😊

      Usuń
  12. Haft jest piękny :) Piękna pamiątka z tak wyjątkowej uroczystości.

    OdpowiedzUsuń
  13. Prześliczna pamiątka :) na żywo pewnie jeszcze piękniejsza !

    OdpowiedzUsuń
  14. Super, że wróciłaś :) Życie czasami się komplikuje, wiele spraw nawarstwia i czasu na wirtualny świat niestety nie wystarcza :/
    Pamiątka śliczna, ba! nie spotykana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie życie czasem idzie swoją drogą a my jeśli nie zdążymy to się pogubić. .

      Usuń
  15. Jesteś już, super :) Cudeńko pamiątka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Patrząc na Twój komunijny obrazek znów czuję żal, że przez całe lato nie wzięłam igły do ręki. Tak sobie obiecałam, że wykończę chociaż jeden hafcik. A tu nic. Wszech obecny upał wyzwolił we mnie taką niemoc twórczą, że ho-ho. Obrazek jest śliczny. Koraliki i te błyszczące nitki... po prostu cymes. Fajnie, że jesteś, bo to dzięki Tobie, przecież, przypomniałam sobie, że istnieje inny haft niż krzyżyki.
    Pozdrawiam, Dana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie miałam czasu we wakacje na robótki, a upały odbierał chęci do czegokolwiek. Miejmy nadzieję że jesień przyniesie trochę wytchnienia i zsinspiruje swoimi barwami ☺

      Usuń
  17. Que maravilla!!!!!!!!!!!!! quedó realmente precioso, enhorabuena!!!!! besos

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczny obrazek, a oprawa jest warta wydanych pieniędzy. Dobrze,że wróciłaś! Brakowało tu Ciebie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się ze podzielasz moje zdanie w sprawie oprawy. Ja też cieszę się z powrotu do naszego blogowiska 😊

      Usuń
  19. Też się martwiłam, zaglądałam od czasu do czasu, bo myślałam że to mi się coś nie wyświetla.... obrazek jest cudny, jak miło widzieć, że pamiątka nie musi być krzyżykowa !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw się więcej życie i tak nie szczędzi nam zmartwień. Nawet nie wiesz jak się cieszę że udało mi się wyjść ze stereotypów krzyżykowy pamiątek komunijnych i zdecydowanie jestem za zmianą w tym temacie☺

      Usuń
  20. Cudowna pamiątka i pięknie dobrana oprawa :) Mam nadzieję, że będziesz się częściej pokazywać, bo brakuje Twoich prac w blogowym świecie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam wielką nadzieję że coś się zmieni i znajdę więcej czasu na to co sprawia mi tyle radości i satysfakcji.

      Usuń
  21. Po pierwsze...,fajnie, że znowu jesteś! Choć się nie znamy to jakoś tak ...przykro sie robi, jak ktoś znika z blogowego świata, nie wiadomo się czy się trochę martwić czy nie? Kazdy ma jakies gorsze i lepsze dni, ale ...byle do przodu.

    Haft jest piękny, dobra rama (drooooga!, ale warto):-)
    Luna! Haftuj i ciesz nasze oczy swoimi cudenkami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak ja też często myślałam i myślę o tych co nagle znikają...różne myśli chodzą wtedy po głowie i nie ważne ,że kogoś nie znam osobiście człowiek się przywiązuje do osób albo jak kto woli blogów :) chociaż wolę to pierwsze stwierdzenie :) bo jednak myśli się o konkretnej osobie. Dlatego postaram się następnym razem zasygnalizować że żyję, no chyba że będzie inaczej :)

      Usuń
  22. przepiękny dech mi zaparło z wrażenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda ,że na co dzień nie słyszę takich komplementów dotyczących moich prac, zaraz poczułabym się lepiej :)

      Usuń
  23. Przepiękna pamiątka... inna niż wszystkie, delikatna i wyjątkowa...

    OdpowiedzUsuń
  24. To pamiatka na cale zycie. Delikatnie i starannie wykonana, bedzie zachwycac ogladajacych i po wielu, wielu latach. Ja mam w domu obrazek komunijny mojej mamy z 1950 roku. Lubie go, bo kojarzy mi sie zawsze z moim dziecinstwem, bo juz od "zawsze" wisial u nas na scianie...No a dzis ciagle jeszcze cieszy oczy i serce...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę Ci tego obrazka ja takiego nie otrzymałam a szkoda bo to cenne pamiątki przypominające niezwyczajne chwile i po latach patrzy się na nie z rozrzewnieniem nawet jeśli wcześniej nie przywiązywało sie do tego uwagi. Pozdrawiam.

      Usuń
  25. Witam Cię, oj dobrze, że wróciłaś :))) !!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj kochana , fajnie, że znowu nadajesz.....Jestem zauroczona tym obrazkiem....Jest cudny.....Gorące Mazurskie buziaki .......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za buziaki mam nadzieję że pewnego dnia znowu otrzymam je w realu od Ciebie:) a kolory obrazka chyba tym razem w Twoim stylu :)

      Usuń
  27. Przepiękna delikatna i niezwyczajna pamiątka, ślicznie zinterpretowałaś szkic, cudnie się prezentuje! Pozdrawiam milusio i życzę więcej wolnych chwil na spełnianie hobby!

    OdpowiedzUsuń
  28. Wyjatowa pamiątka, bo sercem tkana i od serca dana:)
    Dobrze,ze jesteś:)
    Ja też zniknęłam na 3 miesiace, ale dalej jestem i tworze:)
    Jeśli nie choroba, to mam nadzieję,że będziesz nas odwiedzać, ze przezde wszystkim będziesz tworzyć i pokazywać nam swoje dzieła:)
    Póki co zapraszam Cie na swoje mydlane candy:)
    Buziaki !

    OdpowiedzUsuń
  29. Dzięki za zaproszenie na candy...mnie też miło Cię widzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ależ to jest cudna pamiątka! Jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny na moim skromnym blogu :) Zestaw zakupiłam na AliExpress, takim międzynarodowym odpowiedniku Allegro :) Niestety nadal nie mogę zacząć haftowania, bo nie mam ramy :(

      Usuń
  31. Witaj! Bardzo dziękuję za odwiedziny na moim blogu i za miłe słowa.
    Twoje prace też są cudowne, pomysłowe i oryginalne. Spodobało mi się u Ciebie i jeśli pozwolisz, będę zaglądać częściej. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Chyba wszystkie tęskniłyśmy za Twoimi haftami :)
    Pamiątka bardzo elegancka, pięknie ją zrobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak dla mnie obrazek wspaniały! Czekam na kolejne piękne prace.

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękny!
    Mam nadzieję, że wrócisz na dłużej... dla mnie nie ma życia bez codziennego blogowania. Tak, jestem uzależniona... ale to uzależnienie daje mi radość i wytchnienie w codziennym wirze...

    OdpowiedzUsuń
  35. Ale wspaniała pamiątka. Jestem pod ogromnym wrażeniem!! Cudnie. Napatrzeć się nie mogę.

    OdpowiedzUsuń
  36. Przepiękny jest ten obrazek, jestem pod ogromnym wrażeniem! Przesyłam serdeczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  37. Lunka, dobrze Cię widzieć! Nie uciekaj więcej na tak długo!
    A praca jak zwykle u Ciebie- przepiękna, staranna i nietuzinkowa :)
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  38. Obrazek piękny, wypracowany w każdym mlimetrze i rama świetnie dopasowana, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  39. Przepiękny obrazek dzięki tak misternie dobranym ściegom i dodatkom stworzyłaś jak zwykle coś wspaniałego. Cieszę się że mogę oglądać Twoje prace pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  40. Jest super, w wianuszek po prostu mnie zachwyca....i starannością i doborem nici....super.

    OdpowiedzUsuń
  41. cudownie !!
    subtelnie i precyzyjnie wykonane :):)
    Hafty uwielbiam, podziwiam , kocham :)


    Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Wam wszystkim za te miłe, piękne słowa, jesteście kochane. ☺

      Usuń
  42. Pięknie wykonana pamiątka ;) Nie mogę wyjść z podziwu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. Piękny haft, cudownie wykonany:) Wyjątkowa pamiątka:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Piękny obrazek. Widać ile pracy w niego włożyłaś.

    OdpowiedzUsuń
  45. Czasem tak jest ze się nie chce zwyczajnie nie chce:-) a kartka śliczna :-)

    OdpowiedzUsuń
  46. Cudna pamiatka , taka twoja . Nie wyobrazam sobie zebys zrobila ja w xxxxx..
    Moze zimowe wieczory przyciagna nas do blogiwania .

    OdpowiedzUsuń
  47. Przez 3 miesiące nie włączyłaś komputera? To powód musiał faktycznie być poważny!
    Ale przynajmniej się przekonałaś, że nie jesteś uzależniona :)
    prezent dla chrześniaczki śliczny, pamiątka na całe życie.

    OdpowiedzUsuń
  48. Piękna pamiątka komunijna. Włożyłaś dużo pracy i serca
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  49. Piękny wianuszek....
    Wracaj z nową pracą, ja też na chwilę się schowalam, ale już jestem.

    OdpowiedzUsuń
  50. Dopracowane do najmniejszego szczegółu! :) Piękny haft. Z całości najbardziej urzekł mnie wianuszek :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Przepiękna praca... z miłą chęcią popatrzyłam sobie na Twoje dzieła :) Widzę że gości w nich haft bulionowy więc z przyjemnością zapraszam na wyzwanie u mnie: http://haftownia.blogspot.com/2015/09/haft-bulionowy-jesienne-wyzwanie.html

    OdpowiedzUsuń
  52. Ojej! To jest mistrzostwo świata!! Prawdziwy majstersztyk, wianek mi się bardzo podoba, oj bardzo, normalnie brakuje słów by opisać mój zachwyt

    OdpowiedzUsuń
  53. Rama co do złotówki warta swojej ceny, ładnie eksponuje subtelny haft, nie przytłacza go, jest po prostu na swoim miejscu. Podziwiam Twoje umiejętności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) przykładam dużą wagę do oprawy, wolę zapłacić więcej niż ''zepsuć'' całość oprawiając obrazek w przypadkową lub źle wybraną ramkę.Tutaj akurat koszt był bardzo wysoki ale taka oprawę widziałam w wyobraźni :)

      Usuń
  54. Boski haft, racja rama nie należy do najtańszych, ale świetnie wygląda w połączeniu z haftem.

    OdpowiedzUsuń
  55. Очень нежно и изящно! :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Piękna pamiątka!!! Przepiękny haft i oprawa!!!

    OdpowiedzUsuń
  57. Witam- mam na imie Anna od dawna jestem twoja fanka,w milczeniu obserwuje i bardzo podobaja mi sie Twoje cudenka-Ja jestem milosniczka- starych wzoro-gobelinow i haftu richelieu-pasje sa po to aby swiadczyc o swoich manualnych zdolnosciach one sa dane od Boga-dziekujmy za nie .pozrawiam-obserwuje i zycze cudnych pomyslow. ps.Ja mam ich miliony. Anna

    OdpowiedzUsuń
  58. Witam- mam na imie Anna od dawna jestem twoja fanka,w milczeniu obserwuje i bardzo podobaja mi sie Twoje cudenka-Ja jestem milosniczka- starych wzoro-gobelinow i haftu richelieu-pasje sa po to aby swiadczyc o swoich manualnych zdolnosciach one sa dane od Boga-dziekujmy za nie .pozrawiam-obserwuje i zycze cudnych pomyslow. ps.Ja mam ich miliony. Anna

    OdpowiedzUsuń
  59. Witam- mam na imie Anna od dawna jestem twoja fanka,w milczeniu obserwuje i bardzo podobaja mi sie Twoje cudenka-Ja jestem milosniczka- starych wzoro-gobelinow i haftu richelieu-pasje sa po to aby swiadczyc o swoich manualnych zdolnosciach one sa dane od Boga-dziekujmy za nie .pozrawiam-obserwuje i zycze cudnych pomyslow. ps.Ja mam ich miliony. Anna

    OdpowiedzUsuń

Prawo autorskie



Wszystkie prezentowane na blogu prace, a także zdjęcia są mojego autorstwa (chyba, że jest napisane inaczej) i są moją własnością. Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Dziękuję za zrozumienie.

Wyzwanie w szufladzie

Tusal 2014

Tusal 2014
Daty nowiu w roku 2014 01.01.2014 30.01.2014 01.03.2014 30.03.2014 29.04.2014 28.05.2014 27.06.2014 27.07.2014 25.08.2014 24.09.2014 23.10.2014 22.11.2014 22.12.2014

TUSAL 2013

TUSAL 2013
Mój słoiczek i jego ozdoba...

Spis Blogów Robótkowych

I edycja konkursu na najbardziej twórczo zakręcony blog

Candy