Nie próbuj mi wmawiać, że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj mi, że życie nie jest baśnią. Ktoś, kto jeszcze tego nie zrozumiał, być może pojmie to dopiero wtedy, gdy baśń zacznie się kończyć.
/Jostein Gaarder/

niedziela, 11 stycznia 2015

Brig and Doon -NIMUE


Chciałam Wam dzisiaj przedstawić dwie moje koleżanki: Justynę i Anię. Mam nadzieję, że będą urzeczone uchwyconym podobieństwem :) :)
Za ten haft zabierałam się ponad 2 lata i wreszcie mogę go pokazać. Pochodzi z kolekcji wzorów Nimue wg. ilustracji Erle Ferronniere.
Przyznam się szczerze, że nie doceniłam tego niewielkiego wzorku. Dopiero w trakcie kolejnych krzyżyków zakochałam się w tych dwóch wróżkach!!! i w tym chyba tkwi magia Nimue.  W trakcie wyszywania doszłam do wniosku, że bardzo odpowiada mi kolorystyka, naturalność co jest charakterystyczne dla tych projektów. Uważam, że kolory są świetnie dobrane szczególnie widoczne jest to na twarzach i rękach wróżek.
W oryginalnym wzorze miotła wykonana jest ze słomki, zastanawiałam się co z tym fantem zrobić. rozmontowałam nawet jedną z gwiazdek na choince ale to nie było to. Ostatecznie zdecydowałam się na mulinę. Haft jest niewielki 14-12 cm biorą pod uwagę wyszyte nietoperze i miotłę. Wyszywałam na bawełnianej tkaninie o regularnym splocie w kolorze jasno zielonym czego nie widać na zdjęciu.
Nie zdecydowałam jeszcze co zrobię z tym hafcikiem. Chciałam go przeznaczyć na wierzch przybornika, mąż woli abym go oprawiła. Nie jestem pewna czy pasowałby do mojej kolekcji obrazków na ścianę zważywszy ,że zbyt wiele miejsca tam nie ma. Na decyzję mam jeszcze trochę czasu. a co Wy o tym myślicie; haft na ścianie czy haft na przybornik?


Ukazał sie tez nowy  wzór NIMUE-Baba Yaga  bardzo mi się podoba i pasuje do tego powyżej. może uda mi się go kiedyś kupić :)


44 komentarze:

  1. Fajne! :)
    Jestem za przybornikiem, jakoś tak do oprawienia na ścianę pasują mi większe hafty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest, tym bardziej,że tych wzorów do wyszycia na ścianę trochę jest :)

      Usuń
  2. Piękne! Małe hafty wcale nie są takie łatwe i szybkie ;) Ale efekt wart pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ! można się pomylić z oceną czasu haftu! mnie zajął 3 wieczory i 2 popołudnia.

      Usuń
  3. Jakie wrozki? Przeciez to sa typowe heksy:) 14 cm to calkiem spory haft. Fajne Ci wyszly i chyba tez jestem za czyms innym niz ramka, ale to juz Tobie musi sie podobac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam oj tam czepiasz się kobieto :P przecież widać,że to 2 urocze wróżki takie jak z dawnej wersji Królewny Śnieżki he he. No o tą ostatnią czepiać się nie będę ta to ma wygląd Heksy! ale i tak jest słodka :D

      Usuń
    2. Hmmm, to wg Ciebie jak heksa to juz musi byc niemila, brzydka i stara? Heksy i inne czarownice moga byc bardzo sympatyczne, usmiechniete i calkiem mlode i zgrabne:) Ja tylko takie haftuje i wieszam na scianie. Zreszta niedlugo kolejna sie pojawi na moim blogu:D

      Usuń
    3. Kochana Piegucho! w żadnym razie tak nie myślę!!!!!!!!!! kocham heksy w każdej postaci i wcale nie uważam się za starą i brzydką chociaż ktoś młodszy ode mnie tak powie he he, ja w ogóle kocham czarownice tak bezinteresownie i jest mi bez znaczenia ich charakter :) czuję z nimi więź chociaż tak rzadko mam okazję je wyszywać. Heksy to wspaniałe kobitki z jajami i poczuciem dystansu do siebie no i zgrabne też nie muszą być hi hi.Pozdrawiam Cię serdecznie :) :)

      Usuń
  4. Kocham Nimue a w twoim wykonaniu są przepiękne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Diana to nie moja zasługa ale wzorów NIMUE one są piękne :)

      Usuń
  5. Przybornik będzie fajnie wyglądać :) Ten nowy wzór troszkę strasznowaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No chyba jednak przybornik...a ten ostatni wzór bardzo pasuje do mojej osobowości :P

      Usuń
  6. Urocze "Babeczki" !
    Hafcik super !
    Baba Jaga na miotle świetna - będę trzymała kciuki za rychły zakup wzoru !
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też będę trzymała za siebie kciuki za zakup a jeśli ktoś się przymierza do zakupów z tej strony to chętnie się dołączę :)

      Usuń
  7. Super te wróżki. Jeśli masz oprawione małe obrazeczki z tej serii, to jak najbardziej, na ścianę z nimi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie mam raczej małych z tej serii.

      Usuń
  8. Sympatycznie wyszły te czarownice, w ramce , moim zdaniem, tylko do kompletu z innymi podobnymi motywami :-)..

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też bardzo lubię te hafty... ale nie wiem czy kiedyś znajdę chwilę żeby jakiś zrobić... a te wróżki rzeczywiście urocze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No z tymi chwilami to tak jest ale zachęcam Cię bo obrazki mają niesamowity klimat!.

      Usuń
  10. Sympatyczne panie :) Baba Jaga też zachęca aby ją wyszyć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Baba Jaga i "przyjaciółki" to sympatyczne "babeczki",hafciki,które chce się wyszyć :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wróżki są super (też mam ten wzór, może kiedyś go wyhaftuję), myślę, że cudownie się sprawdzą jako ozdoba przybornika. Baba Jaga jest fajna, szczególnie mi się podoba, bo ma kota ! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoje koleżanki fajnie by się prezentowały na przyborniku albo na pudełeczku, mogą jeszcze zamieszkać na okładce kalendarza itp byle je mieć zawsze na oku, bo widać, że figle im w głowie:)))

    OdpowiedzUsuń
  14. No cóż a może w ramkę do postawienia .Bajkowe te czarodziejki

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie te czarownice najbardziej mi się podobaja :) Nowy wzór z czarownicą jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne są, przypominają mi te ze śpiącej królewny. A ta na końcu to wypisz wymaluj ja na emeryturze.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne czarownice :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniałe czarownice!:)) Gdybyś planowała kolekcję Nimue, to można by oprawić... A tak to optuję za przybornikiem. Ten nowy bardzo mi się podoba!:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kapitalny ten haft! Myślę, że na ścianie wyglądałby fantastycznie.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. O też mam te urocze koleżanki w swoim dorobku ;o)

    OdpowiedzUsuń
  21. To są czarownice, nie wróżki XD, też bardzo lubię ten wzorek i mam zamiar go na tegoroczne Halloween wyhaftować.

    OdpowiedzUsuń
  22. Baba Yaga jest cudowna. Jak już zdobędziesz to koniecznie pokaż. A może już znalazłaś stronę gdzie ona jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór jest dostępny na stronie http://needleart.pl/product_info.php?products_id=5497 i to w Polsce! nareszcie!. szanowny małżonek obiecał że mi kupi:)

      Usuń

Prawo autorskie



Wszystkie prezentowane na blogu prace, a także zdjęcia są mojego autorstwa (chyba, że jest napisane inaczej) i są moją własnością. Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Dziękuję za zrozumienie.

Wyzwanie w szufladzie

Tusal 2014

Tusal 2014
Daty nowiu w roku 2014 01.01.2014 30.01.2014 01.03.2014 30.03.2014 29.04.2014 28.05.2014 27.06.2014 27.07.2014 25.08.2014 24.09.2014 23.10.2014 22.11.2014 22.12.2014

TUSAL 2013

TUSAL 2013
Mój słoiczek i jego ozdoba...

Spis Blogów Robótkowych

I edycja konkursu na najbardziej twórczo zakręcony blog

Candy