Nie próbuj mi wmawiać, że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj mi, że życie nie jest baśnią. Ktoś, kto jeszcze tego nie zrozumiał, być może pojmie to dopiero wtedy, gdy baśń zacznie się kończyć.
/Jostein Gaarder/

środa, 26 grudnia 2012

Życzenia Świąteczne , wigilijna kolacja u mnie i upominek tusalowy.

Święta dobiegają końca , ale okres Bożego Narodzenia dopiero się zaczyna ,
 dlatego spóźnione , ale szczere ślę życzenia Wam wszystkim , tym znanym i mniej znanym .

Człowiek jest jak anioł bez jednego skrzydła. Aby wzlecieć musi objąć drugiego człowieka .
W te piękne Święta Bożego Narodzenia życzę abyście każdego dnia znajdowali chwile
 by wzlatywać ku Niebu ! Błogosławionych Świąt ! Szczęścia w Nowym 2013 roku !


W tym roku w Wigilię wypadła mi nocka , dlatego przygotowania do wieczerzy musiałam rozpoczać wcześniej w czym wiernie pomagała mi cała rodzina.


Było tradycyjnie jak co roku , ale staraliśmy się stworzyć  odpowiedni klimat . 
Uwielbiam blask palących się świec , dlatego nie mogło ich zabraknąć na naszym wigilijnym stole.
W tamtym roku udało nam się kupić za bezcen stary mosiężny świecznik
 o którym zawsze marzyłam , te robione dzisiaj nie maja ducha...


Każdego też roku na stole w czasie wieczerzy palimy wigilijną świecę Caritasu.


W naszym domu zawsze gotowało się na Wigilię zupę rybną z grzankami , ten zwyczaj przeniosłam do własnej rodziny , został zaakceptowany bez jednego słowa sprzeciwu , ponieważ zanim się ja skrytykuje trzeba najpierw spróbować.


Ja natomiast od kilku lat wprowadziłam do menu barszcz z uszkami , którego się nie jadło u mnie w domu .
Mąż i moi rodzice są nim zachwyceni a i mnie bardzo smakuje . zawsze dodaje do niego dużą ilość suszonych grzybów.


Oczywiście obowiązkowo kapusta z fasolą i grzybami , w każdym domu wygląda to danie
 trochę inaczej .
Co roku przygotowuje duże ilości kompotu z suszonych owoców najlepszej jakości , nie lubie tych wędzonych. 
Makiełki przynosi moja mama. I tak w telegraficznym skrócie wygląda wigilijna wieczerza w naszej rodzinie.


Musze się przyznać , że nigdy w domu nie miałam jemioły , teraz jest inaczej kolacje jedliśmy własnie pod jemiołą .


Pora wreszcie pokazać mój upominek Tusalowy , który jest mocno spóźniony , ale mam nadzieje jutro go wysłać aby dotarł do cyber julki na czas.


Już niedługo pokażę Wam kolejne moje prace , które w ostatnim czasie powstają bardzo wolno.
Nie mam czasu a wena nadal krąży daleko ode mnie , do tego zdrowie niezbyt dopisuje.
Dlatego też proszę Was o wybaczenie jeśli niezbyt często Was odwiedzam , przyjdzie czas  ,że nadrobię te zaległości. A teraz biegnę przygotować kawę , bo czasu coraz mniej a jutro znowu do pracy.
Gorąco Was pozdrawiam i śle uściski.
LUNA.

13 komentarzy:

  1. Pięknie, nastrojowo, świąteczna klasyka :)
    Radosne świętowanie niech się nie kończy i trwa rok cały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny stół, aż się chce przy nim usiąść i zacząć jeść.
    Wszystko co przygotowałaś było na pewno smaczne.
    Ja też robiłam barszcz z uszkami które wcześniej sama robiłam.
    Tęskno mi do takich Naszych Świąt.
    Tu we Włoszech nie ma takiego nastroju jak w Polsce, nie ma opłatka, brak mi tego.
    Życzę Wam wesołych i pogodnych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie przystrojony stół wigilijny. Życzę dużo zdrowia. Prezent tusalowy super:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekne , swiateczne klimaty pokazalas, pyszne jedzonka,pieknie przystrojony stol no i ten swiecznik..tez taki chce..
    Swieta trwaja dalej wiec zycze Ci duzo radosci, zdrowka no i weny tworczej bo bez niej nasze blogi przestana istniec,Buziaki.)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego dobrego po świętach ..
    Świecznik też mi sie marzył i ma ale trójramienny ..Cudnie przystroiłaś stół i A prace na noc to znam i nie zazdroszczę

    OdpowiedzUsuń
  6. Weno wróc, chciałoby się krzyknąc, co niniejszym czynię i na efekty czekam.
    Pomyślności w Nowym Roku. Najpierw zdrówko a potem dużo szczęścia, miłości, wytrwałości i spokoju. Oczywiście szalonej zabawy również życzę.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  7. Z przyjemnością podglądałam Twoją wieczerzę, bardzo ładnie nakryty stół i woreczek:) Wesołego Świętowania!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Z przyjemnością podglądałam Twoją wieczerzę, bardzo ładnie nakryty stół i woreczek:) Wesołego Świętowania!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. pięknie u Ciebie.
    śliczny woreczek.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana jak cudnie u Ciebie na Święta i tymi pysznościami to mi smaka zrobiłaś ;o) U mnie króluje barszcz biały z grzybami i ziemniakami, natomiast o rybnej zupie nie słyszałam, podasz może przepis - chętnie skosztuje ;o)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Luno, gratuluję Ci świetnego bloga, który jak raz odwiedzisz to już odwiedzasz stale. Nigdy nie miałam okazji zostawić tu swój ślad az do dziś. Pozdrawiam Cię serdecznie i zapewniam, że będę tu częstym gościem;)

    OdpowiedzUsuń
  12. W Nowym Roku życzę Ci dużo radości, powodzenia, zdrówka i realizacji większości marzeń. Niech to będzie szczęśliwa trzynastka:))

    OdpowiedzUsuń

Prawo autorskie



Wszystkie prezentowane na blogu prace, a także zdjęcia są mojego autorstwa (chyba, że jest napisane inaczej) i są moją własnością. Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Dziękuję za zrozumienie.

Wyzwanie w szufladzie

Tusal 2014

Tusal 2014
Daty nowiu w roku 2014 01.01.2014 30.01.2014 01.03.2014 30.03.2014 29.04.2014 28.05.2014 27.06.2014 27.07.2014 25.08.2014 24.09.2014 23.10.2014 22.11.2014 22.12.2014

TUSAL 2013

TUSAL 2013
Mój słoiczek i jego ozdoba...

Spis Blogów Robótkowych

I edycja konkursu na najbardziej twórczo zakręcony blog

Candy