Nie próbuj mi wmawiać, że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj mi, że życie nie jest baśnią. Ktoś, kto jeszcze tego nie zrozumiał, być może pojmie to dopiero wtedy, gdy baśń zacznie się kończyć.
/Jostein Gaarder/

wtorek, 6 grudnia 2011

Prezent od Świętego Mikołaja


Święty Mikołaj

Ks. Włodzimierz Kwietniewski

Chodził z siwizną szronu wplątaną w jedlinę,
śmiał się pełnią księżyca bladą i pyzatą,
podarował brylanty gwiezdne mroźnym kwiatom,
przed domami przystawał dumając z godzinę.

Obdarował prezentem przydrożną topolę;
potem wchodził do domów cicho, tajemniczo,
kładł prezenty, odchodził, ludzie je policzą –
wreszcie po Mlecznej Drodze odszedł w gwiezdne pole.

Temu podrzucił uśmiech, promień jaśniejący
wśród ponurych dni życia; temu szczęścia chwilę
wprost w schorowane ręce suche jak badyle;
dziś wytrwanie otrzymał w wierze kulejący.

Dziś z tworów ludzkiej ręki prezentów nie trzeba,
bo te jak łatwo przyszły, łatwo się oddalą;
nikłe, że w chwilach trudnych tak, jak proch się spalą –
wtedy trzeba nam darów, ale darów z nieba.



Dzisiaj tylko na chwileczkę , chciałam Wam przekazać upominek od Świętego Mikołaja w postaci wzoru np na poduszkę.

22 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna poduszka.Bożo Narodzeniowa ? -a może walentynkowa?Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sliczna poducha z ogromnym sercem..dziekuje za wzor,,sadze ze kiedys skorzystam,,wiersz bardzo na czasie z gleboka wymowa..pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wzór jest raczej na Boże Narodzenie , ale z powodzeniem można go użyć na Walentynki..

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znałam tego wiersza, jest śliczny.
    Do takiej podusi każdy chętnie się przytuli :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny hafcik, śliczna poducha :)
    Co do szyjogrzeja, to oczek nabierasz w zależności od grubości włoczki. Jak gruba włoczka starczy ok. 80-90 oczek, czym cieńsza to więcej. :)
    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta poduszka jest piękna.
    Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. piękny wzór, zachomikowałam sobie :)
    dziękuję, Mikołaju :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny wzór, szukałam podobnego, ale ten jest ładniejszy więc skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Es un patrón muy hermoso. me ha encantado quizá algún día me atreva a bordarlo, te felicito esta muy bello tu trabajo.
    Saludos desde Chile

    Odette

    OdpowiedzUsuń
  11. wzorek pobrałam...jest cudny:)))))))

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczny wzór - dzięk!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny wiersz, ze wzoru nie skorzystam, ale wiersz sobie zapiszę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny wierszyk. Poducha całkiem fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Sliczny wzorek:))
    Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam takie wzorki, ale już chyba nie zdążę przed świętami skorzystać:( super poducha, przydałaby się taka:D

    OdpowiedzUsuń
  17. cudne serducho! już je kopiuję!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Magda cieszę się ,że Ci się podoba, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. witaj, trafiłam tu na twój blog przypadkiem, przejrzałam prace i zauwazyłam wiele pięknych haftów oraz wyszywanych motywów :)

    prześliczny jest ten wzorek. poduszka wygląda magicznie i świątecznie. b. dziekuję za udostępnienie schematu :-*
    zachomikowałam już go sobie na następny świąteczny sezon

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prawo autorskie



Wszystkie prezentowane na blogu prace, a także zdjęcia są mojego autorstwa (chyba, że jest napisane inaczej) i są moją własnością. Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Dziękuję za zrozumienie.

Wyzwanie w szufladzie

Tusal 2014

Tusal 2014
Daty nowiu w roku 2014 01.01.2014 30.01.2014 01.03.2014 30.03.2014 29.04.2014 28.05.2014 27.06.2014 27.07.2014 25.08.2014 24.09.2014 23.10.2014 22.11.2014 22.12.2014

TUSAL 2013

TUSAL 2013
Mój słoiczek i jego ozdoba...

Spis Blogów Robótkowych

I edycja konkursu na najbardziej twórczo zakręcony blog

Candy