Nie próbuj mi wmawiać, że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj mi, że życie nie jest baśnią. Ktoś, kto jeszcze tego nie zrozumiał, być może pojmie to dopiero wtedy, gdy baśń zacznie się kończyć.
/Jostein Gaarder/

środa, 24 lipca 2013

Z perspektywy hamaka cz .4

Znowu zimno i pada , ta pogoda zaczyna działać mi na nerwy buuu.
Jak tu uwierzyć , że jutro ma być słonce i 27 stopni? chyba nie u nas !
No nic w taką pogodę nie mam ochoty na zwiedzanie , bo wszystko widzę przez pryzmat deszczu , 
a to może wpłynąć na moją opinię o jakim  miejscu. Dlatego zaraz chyba wybierzemy się na basen
w Wilkasach. A ja tym czasem zapraszam do obejrzenia najciekawszych i najładniejszych miejsc w Giżycku.
To miasto w czasie wojny było bardzo zniszczone , więc starych domów jest niewiele , za to na uwagę zasługują takie miejsca jak np Twierdza  Boyen usytuowana w strategicznie ważnym miejscu między jeziorem Niegocin a jeziorem Kisajno. Stała ona na straży wschodniej granicy Prus. Ma kształt nieregularnej gwiazdy 6-ramiennej z dziedzińcem w centrum.co ciekaw mur ma długość 2,3 km.
Kto odwiedzi Giżycko koniecznie musi zobaczyć ta niezwykłą budowlę , ale koniecznie z przewodnikiem.



Inicjator powstania twierdzy.





Mur Bastionu




 Most obrotowy na Kanale Łuczańskim , zbudowano go w 1860 r. dla ułatwienia łączności Twierdzy Boyen z miastem był i jest obracany ręcznie przez jednego człowieka .




''Pan Samochodzik ''na kanale zwanym tez Giżyckim


Przechadzając się wzdłuż kanału możemy obserwować przepływające statki .


Zamek krzyżacki obecnie przerobiony na hotel jest własnością prywatną.




Niewątpliwą atrakcją jest nabrzeże i port Gizycki , możecie się przejść najdłuższym betonowym śródlądowym molo , albo popływać stateczkiem po wielkich Jeziorach Mazurskich.


A jeśli jesteście amatorami kąpieli słonecznej to można skorzystać z drewnianego pomostu na plazy miejskiej.


Deptak prowadzący do nabrzeża .


Można też wejść na punk widokowy i obejrzeć z góry port.


Warto wejść na wieżę ciśnień i oprócz oglądania z góry panoramy Giżycka i okolic można zjeść w kawiarni pyszne ciasto. Niestety za wejście na wieżę jest opłata.

To tylko wielki skrót tego co można robić  w Giżycku , pomijam chwilowo zwiedzanie restauracji i kawiarni.

No cóż a dla nas prognozy na jutrzejszy dzień nie przedstawiają się różowo , ponoć znowu ma padać ,
dzisiaj byliśmy na basenie krytym w Wilkasach.. zawsze będę  mogła powiedzieć ,że się kapałam jak ktoś zapyta... szkoda , że na razie nie w jeziorze.

Pozdrawiam serdecznie wiernych czytelników
Luna.

29 komentarzy:

  1. Wspaniałe wakacje, cudowne miejsce, byłam tam kiedyś :)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne miejsca, świetny przewodnik. Twierdzę i most obrotowy z chęcią bym zwiedziła.
    Życzę poprawy pogody i kąpieli w jeziorze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz to zrobic a kapałam sie niedawno w innym jeziorze.

      Usuń
  3. Nie martw się będzie pogoda, idą upały.Piękna relacja, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia z Giżycka. Może pogoda jeszcze poprawi się. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądam te fotki siedząc przed biurkiem i .....buuuu buuuuuu
    Pięknie tam jest, udanej pogody

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No teraz to i ja ogladam przed biurkiem hi hi.

      Usuń
  6. oglądam, oglądam od dłuższego czasu zdjęcia z wakacji! wspaniałe miejsce, jak byłam dzieckiem to prawie każdego lata byłam na Mazurach, wspomnienia cudnie wróciły!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam nadzieję, że odwiedziliście pizzerię przy moście obrotowym?! Przepyszna pizza z pieca do wyboru do koloru.

    Twierdza Boyen dziwnie wygląda bez motocyklistów ;) My do Giżycka swego czasu jeździliśmy na zlot motocyklowy i właśnie wszystko działo się na terenie Twierdzy :) Mam nadzieję, że w końcu pogoda Wam dopisze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu nawet chciałam o niej napisać! odkrylismy ja przypadkiem w czsie kiedy zlapał nas deszcz, a pizza wspaniała!
      Przewodnik mówił nam o zlotach motocyklistów w Twierdzy i ,ze są tam koncerty.
      No cóz w tym roku przestałam sie łudzic ,że pogoda dopisze.

      Usuń
    2. Luna macie to szczęście, że akurat w obecnie trwającym weekendzie jest zlot motocyklowy na twierdzy ;) Ciekawa jestem kto gra w tym roku?

      Usuń
    3. Tak Kasiu byliśmy w tej pzzeri , słyszałam tez o zlocie motocyklistów każdego roku w Twierdzy , niestety nie wiemy kto grał bo nasza wędrówka się konczyła .

      Usuń
  8. Och jak ja lubię Giżycko, port w końcu nabrał ogłady a i samo miasto też. A kiedyś się biegało na bosaka z portu na rynek po aprowizację na łajbę i też było fajnie. I kanał i le razy się nim płynęło. Oj kobieto obudziłaś wspomnienia a miałam tam być w tym roku :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jedz ! to prwada ze miejsca które znalismy zmieniają sie przez lata.

      Usuń
  9. Lubię takie stare twierdze. Pięknie tam ! Wypoczywaj i energii nabieraj !!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurcze, a ja nigdy tam nie byłam... wpisuję na oficjalną listę i muszę kiedyś Giżycko odwiedzić :) Jeśli o pogodę chodzi, to w tym roku szkoda gadać, to ma być lato? Mam nadzieję, że jeszcze zdążysz popływać w jeziorze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mimo wszystko Kochana pięknie macie:)ja sama to chętnie bym słonecznej kąpieli zażyła...u nas tez słońca jak na lekarstwo:/

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz rację , tym bardziej ,ze nie każdy może pozwolić sobie na wakacyjne wyjazdy, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale pięknie pokazałaś miejsca swego wypoczynku.Co nieco odwiedziłam 5 lat temu i płynęłam statkiem, właśnie o nazwie Śniardwy.Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Super spędzacie czas :)), aby ciągnął się w nieskończoność :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Byłam na szkolnej wycieczce z dzieciakami rok temu w tych miejscach:) Twierdza robi wrażenie. Pozdrawiam cieplutko. Ania

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudną prezentacje zrobiłaś naszych wspaniałych Mazur......)))))Buziaki pa....

    OdpowiedzUsuń
  17. A w Giżycku nigdy nie byłam :( Dziękuję za wspaniałą fotorelację :) Szkoda, że pogoda nie dopisała :(

    OdpowiedzUsuń

Prawo autorskie



Wszystkie prezentowane na blogu prace, a także zdjęcia są mojego autorstwa (chyba, że jest napisane inaczej) i są moją własnością. Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Dziękuję za zrozumienie.

Wyzwanie w szufladzie

Tusal 2014

Tusal 2014
Daty nowiu w roku 2014 01.01.2014 30.01.2014 01.03.2014 30.03.2014 29.04.2014 28.05.2014 27.06.2014 27.07.2014 25.08.2014 24.09.2014 23.10.2014 22.11.2014 22.12.2014

TUSAL 2013

TUSAL 2013
Mój słoiczek i jego ozdoba...

Spis Blogów Robótkowych

I edycja konkursu na najbardziej twórczo zakręcony blog

Candy