Nie próbuj mi wmawiać, że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj mi, że życie nie jest baśnią. Ktoś, kto jeszcze tego nie zrozumiał, być może pojmie to dopiero wtedy, gdy baśń zacznie się kończyć.
/Jostein Gaarder/

wtorek, 10 września 2013

Lawendowe żniwa - Królowa Lawenda


Zaczynam się rozkręcać , jeszcze kilka dni temu myślałam , że moje życie blogowe i robótkowe umrze śmiercią naturalną . Ba ! nawet w to wierzyłam hi hi , nigdy wcześniej siebie nie podejrzewałam o takie
myślenie , ale najwyraźniej rację maja ci , którzy mówią  , że człowiek  poznaje siebie całe życie.
Może to tęsknota za wami , a może chęć dzielenia się światem i spojrzeniem na niego  a na pewno słowa typu: '' dobrze , że już jesteś'' , ''czekamy na Ciebie'' itd. sprawiły , że postanowiłam odkurzyć nieco
komputerowe stronice.
Wróciła mi energia i chęć do tworzenia , wystarczyło kilka dni aby wprowadzić w czyn to o czym się myślało od kilku tygodni . Czas lawendowych żniw uważam za rozpoczęty!
I chociaż moje małe sadzonki nie przetrwają zimy w tej postaci jaką maja w chwili obecnej to
ich piękno i uroda będzie mnie czarować myślę przez cały rok . Mam nadzieję , że efektem tej fascynacji 
będą moje prace .
Jeśli pamiętacie to w poprzednich latach królowała róża ,
 w tym roku berło przeszło w posiadanie lawendy.
Jak będzie na przyszły rok ? tego nawet ja nie wiem hi hi .
Ale jestem już niemal pewna , że moja pierwszą miłością jest haft płaski i jego odmiany .
To nie znaczy , że przestaję ''krzyżykować'' bo przecież moje ukochane Elfy głównie są wykonywane ta techniką i w niej wyglądają najpiękniej  a właśnie one są najważniejsze . Technika haftu o której wspomniałam dotyczy raczej motywów kwiatowych.
Mam nadzieję , że wena która na mnie łaskawie spłynęła pozwoli mi wyszyć do końca roku nie jednego elfa
Trzymajcie za mnie kciuki ! 
Lawenda i jej niepozorne cudne kwiaty delikatne aromatyczne listki
 wielu oszałamiają swoją uroda i sprawiają , że my  które postrzegamy piękno 
w inny sposób tak chętnie sięgamy za igły i inne narzędzi rękodzielnicze.
Zapraszam do obejrzenia zdjęć lawendy w mojej interpretacji...





















Ten lawendowy bukiecik który widzicie na większym kawałku tkaniny jest jednym z wielu elementów,
jeszcze nie wiem jak je rozmieszczę ponieważ tkanina ma długość 1,80 i jest przeznaczona na zasłonkę do prysznica . Ten fragment jest zapowiedzią tego jak będzie wyglądać całość.
A teraz korzystając ze słonecznego popołudnia idę rozsadzić sadzonki rukoli... może będę mieć własną sałatę hi hi . Pozdrawiam wszystkich wiernych podgladaczy.
Luna.

75 komentarzy:

  1. Miło że wróciłaś,Twoje prace są bardzo piękne.Uwielbiam lawendę. Zasłona pod prysznic będzie wspaniała.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. no i zrobiłabyś nam krzywdę nie wracając ... taaaakie cudeńka znowu u Ciebie:) tak trzymać!
    buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu jeszcze nikt mi tak nie napisał hi hi , skoro miałabym zrobic komuś krzywdę to będę się starać by chociaż co jakiś czs umieścić posta, pozdrawiam.

      Usuń
  3. Luna! ! Dobrze ze w końcu pokazujesz swoje cuda.Twoja haftowana lawenda wyglada jak naturalna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eliszko lawenda jest tak cudna ,że nie trzeba miec szczególnych zdolności by ukazać jej piękno , całusek !

      Usuń
  4. Uwielbiam lawendę w każdej postaci. Mam w ogrodzie 5 krzaczków w różnych kolorach, od białej do ciemnofioletowej. Krzaczki są dwuletnie. Zebrałam już trochę suszu. Przydałyby się do niego woreczki, tylko ja ciągle nieczasowa :) Pozdrawiam - Maria

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak mogłaś pomyśleć żeby zakończyć blog, ten ruch jest zabroniony , po tylu pięknych postach i pokazanych wspaniałych pracach.Wszystkie tęskniłybyśmy za Tobą i Twoimi haftami.Zrobiłaś piękną lawendową sesję.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu bardzo dziękuję , ale czasem każdego nachodza takie myśli kiedy zaczyna brakowac czasu.

      Usuń
  6. Dokładnie na to czekałam. Pięknie oddałaś kolory i ulotne piękno jednego z moich ukochanych kwiatów. W ogrodzie nie bardzo mogę się nim cieszyć, gleba u mnie zdecydowanie kwaśna, ale choć u Ciebie mogę się napatrzeć. Szkoda, że nie pachnie z monitora :) I nie myśl o porzucaniu nas ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Aniu , kwiat lawendy w powiększeniu jest taki piękny.
      Na razie nie myslę już o porzuceniu..

      Usuń
  7. Cudne lawendowe hafciki. Fajnie, że znowu jesteś.
    Pozdrawiam cieplutko, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam lawendowe motywy. U Ciebie są piękne, delikatne. Moja rośnie pod domem i skrzętnie na zimę ją okrywam , na wiosnę jest przecudna. Dobrze, ze głupie myśli już wyfrunęły. Witaj w domu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez mam zamiar okryc tą co rosnie w glebie , a juz wszystko mi wyfrunęło hi hi

      Usuń
  9. Mmmmm lawenda - uwielbiam , a w Twoim wykonaniu to po prostu majstersztyk :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jestem zachwycona:)))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja niedawno Cię znalazłam i chcę tu zaglądać jeszcze długo:)Cudne hafty:)Lawendę musisz porządnie okryć. Czy masz ogródek, czy balkon, to nie ma żadnego problemu. Jeśli zechcesz, to mogę doradzić:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za porady , wszystkie zanotuję i zaglądaj kiedy dusza zapragnie.

      Usuń
  12. Nice to see you back. Your lavendels are just beautiful! You took nice pictures.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepięknie! Prace,zdjęcia,lawenda...i kokarda - strasznie mi się ona podoba ;))
    Czekam z niecierpliwością na elfa i pozdrawiam cieplutko;))

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj, ja w to ze Twoje rekodzielo mialoby umrzec nie wierze, zbyt piekne rzeczy tworzysz.I od tego chyba nie da sie odejsc.
    Lavendowy bukiet jest przepiekny,i tak misternie wykonany, to zdjecie z bliska ukazje ze jest to majstersztyk.
    pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny haft , dopracowany , robisz cuda i chcesz zostawić to wszystko , w zamian za co jest coś bardziej ważnego od spełniana marzeń, realizacji tego w co wkłada się serce , pozdrawiam dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak marzenia są bardzo ważne ale czsem obowiązki też , tymczasem postaram się je pogodzic.

      Usuń
  16. I jak byś mogła to zrobić, nie haftować, nie pisać dla nas ? Absolutnie NIE ;)
    Lawenda też w tym roku wkradła się do mojego domku hihihi
    Super że jesteś - kissss

    OdpowiedzUsuń
  17. Co za szczęście, że wywiało Ci z głowy porzucenie blogowania! Byłoby mi bardzo smutno, gdyby w nim Ciebie zabrakło!
    Piękny lawendowy post i cudowności hafcik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chranna mnie tez by Ciebie brakowało ,dlatego będę się starac jakoś prowadzic tę stronę..

      Usuń
  18. No masz szczęście , że jesteś.....Bo chciałam być gniewna...Lawendowa aranżacja super....Cieplutkie buziaki pa....

    OdpowiedzUsuń
  19. Każdy kwiat w Twojej interpretacji nieodmiennie mnie zachwyca :). Uwielbiam Twoje hafty, zwłaszcza te płaskie i ich odmiany, bo z krzyżykami jakoś sobie radzę, a płaskiego to się na razie boję spróbować :). Ta haftowana lawenda jest przepiękna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalliope , radze spróbowac tej techiki bo bedziesz kiedyś żałowac , naprawdę nie jest trudna.

      Usuń
  20. No dzień dobry! Pięknie tu, ehh balsam na moją duszę:) Zostaję tu dziś w ten pochmurny dzionek :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Może po prostu potrzebowałaś trochę odpoczynku? Od haftowania nie tak łatwo uciec:))) I dobrze, bo to, co tworzysz, jest wspaniałe!!

    Przepiękne, lawendowe hafciki!
    Ten bukiecik zwłaszcza jest zachwycający:)

    OdpowiedzUsuń
  22. wspaniały lawendowy post, niemal czuję lawendę wokół siebie...
    zasłonka będzie cudna, już nie mogę się doczekać kiedy ja zaprezentujesz!

    buziaki

    p.s. ja podobnie jak Ty mam czasem wątpliwości blogowe ale na szczęście to mija :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli jest nas więcej , ale jak mozna porzucić ot tak dobrych znajomych skoro tylko my tak naprawdę siebie rozumiemy..

      Usuń
  23. Luno kochana... jak niby Ty weny nie masz... to kto ma ją mieć ?
    urocze wyszywanki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm albo mam jej czasem tyle i tak róznej ,że powoduje u mnie stan niemocy !!!!!!!!!!!

      Usuń
  24. Aż mi w domu lawendą zapachniało z Twego posta:)pa

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniała eksplozja twórczości. Co ciekawe u mnie tez powrót do robótkowego życia zaczął się zaczęło od lawendy. Zatem chwilo TRWAJ!

    OdpowiedzUsuń
  26. Jaki miły widok lawendowy, mnie też tak ogarnął, że ciągle nowe wzorki wynajduje na woreczki. Kochana Luno no jak by twój blog zniknął to by była bardzo wielka strata, takie cudeńka produkujesz nie myśl tak już nigdy więcej tyle osób do ciebie zagląda. A następnym razem jak ci taka myśl zawieje to my się zbierzemy wszystkie do przyjedziemy te myśli rozgonić. Wspaniale,że wróciłaś :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj chciałabym kiedyś dozyć takiego spotkania...

      Usuń
  27. Piękne hafty, a ja dzisiaj zamówiłam 1 kg suszonej lawendy na Allegro :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Twoja interpretacja lawendy przypadła mi do gustu:)))ach aż się proszą kwiatuszki o ich obskubanie:)))przed chwilką przeczytałam,że chcesz wzór:)poproszę córkę o skanowanie i Ci prześlę:)))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czekam niecierpliwie na wzorek, pozdrawiam córkę.

      Usuń
  29. Rewelacyjne te lawendowe cudeńka....
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Hello

    Just found your lovely blog.
    Your stitching is beautiful and your photos are stunning!
    Happy stitching (:

    OdpowiedzUsuń
  31. Przesliczny, delikatny lawendowy bukiecik..cala aranzacja bardzo udana..pozdrawiam .)

    OdpowiedzUsuń
  32. Często do ciebie zaglądam ale chyba pierwszy raz piszę - witaj - piękną kolekcję lawendową masz - co do haftu trzymam kciuki choć widzę że nie muszę - haft każdy jeden jest piękny płaski jest o tyle prostszy że nie trzeba liczyć i szybciej go przybywa ciepło pozdrawiam i zapraszam Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi ,że napisałaś a co do haftu to juz napisałąm w mailu..

      Usuń
  33. Luno, piękna ta Twoja lawenda. I u mnie dziś lawenda w krzyżykach:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Pięknie pokazana lawenda i prace, wszystko takie słoneczne! Lawendowy bukiecik jest cudny! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  35. Lawendowe piękności Gosiu zagościły u ciebie:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  36. Zachwycasz lawendowo,pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  37. Cudowne są Twoje hafty!.Taka zwykła lawenda i tak pięknie utrwalona przez Ciebie.Jestes nie tylko artystką haftu,ale równiez fotografii.Chciałabym też tak umieć,ale ,niestety daleko mi do takiego kunsztu..

    OdpowiedzUsuń
  38. Jeszcze raz dziękuję Wszystkim za te miłe słowa , jestem nimi mile połechtana i czsem aż się czerwienię czytając to wszystko , mam nadzieję ,że te przerwy będa krótsze i częściej będę pokazywać efekty swojej pracy , pozdrawiam Was wszystkich serdecznie.!

    OdpowiedzUsuń
  39. przepiękna ta sesja lawendy w naturze i w hafcie!

    OdpowiedzUsuń
  40. Przepiękne ta Twoja interpretacja :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Znalazłam Bio-textil na Allegro
    link:
    http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=15324875

    serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  42. Ciao , piacere di conoscerti, meraviglioso riamo.
    Caterina

    OdpowiedzUsuń

Prawo autorskie



Wszystkie prezentowane na blogu prace, a także zdjęcia są mojego autorstwa (chyba, że jest napisane inaczej) i są moją własnością. Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Dziękuję za zrozumienie.

Wyzwanie w szufladzie

Tusal 2014

Tusal 2014
Daty nowiu w roku 2014 01.01.2014 30.01.2014 01.03.2014 30.03.2014 29.04.2014 28.05.2014 27.06.2014 27.07.2014 25.08.2014 24.09.2014 23.10.2014 22.11.2014 22.12.2014

TUSAL 2013

TUSAL 2013
Mój słoiczek i jego ozdoba...

Spis Blogów Robótkowych

I edycja konkursu na najbardziej twórczo zakręcony blog

Candy