Nie próbuj mi wmawiać, że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj mi, że życie nie jest baśnią. Ktoś, kto jeszcze tego nie zrozumiał, być może pojmie to dopiero wtedy, gdy baśń zacznie się kończyć.
/Jostein Gaarder/

wtorek, 18 marca 2014

Buduar-kolejny temat Siłowni Twórczej na Turkusowym Hamaku


Odpowiadając na wyzwanie Siłowni Twórczej , której tematem tego miesiąca jest 
''Buduar" przygotowałam prace , które mam nadzieję pomogą Wam w zmierzeniu się z tym tematem.


Co oznacza słowo ''buduar''-dawniej :pokój pani domu służący do odpoczynku,często wytwornie 
umeblowany i wykwintnie ozdobiony.Znajdował się najczęściej pomiędzy sypialnią a salonem. Pierwsze buduary powstały we Francji w XVIII w. i przetrwały do początków XX w. gdzie występowały w bogatych apartamentach.


 Postanowiłam zmierzyć się z tematem siłowni , prezentując prace nawiązujące do tematu.
Wykonałam wisior z wizerunkiem Marilyn Monroe , która bardzo kojarzy mi się z tematem :)
Zresztą biżuterię tamtejsze damy przechowywały w specjalnych szkatułach w takich właśnie miejscach.


Wykonałam tez hafty na 2 woreczki na bieliznę , z których pokazuję jeden z przyczyn niezależnych ode mnie mnie . Mam nadzieję ,że niedługo pokażę Wam ten drugi.


Kiedy szukałam inspiracji do tematy Siłowni przypomniałam sobie grafiki Vladimira Shorokhowa które są niezwykle wymowne . Postanowiłam po raz kolejny zamienić je na haft . Są wdzięcznym tematem w tego typu wyzwaniach.Delikatny erotyzm który pasuje raz do takiego miejsca :).








Możecie użyć wyobraźni , mnie to miejsce kojarzy się z wytchnieniem , swobodą ,bardzo kobiecymi akcesoriami . Myślę ,że każda z Was znajdzie temat do swojej pracy.
Zapraszam wszystkich do zmierzenia się z tematem siłowni.
Pozdrawiam serdecznie 
Luna.

21 komentarzy:

  1. W niesamowity sposób grafiki przeniesione w postaci haftu na materiał.
    Subtelność tych przedmiotów mnie urzekła. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ten haft na woreczku jest bardzo intrygujący :)zarówno worek jak i wisior są strzałem w 10 w tym wyzwaniu świetnie sobie poradziłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Que precioso trabajo, me encantan, muy femenino, besos

    OdpowiedzUsuń
  4. Zatęskniłam za takim klimatem, trafiona w dziesiątkę aranżacja, a woreczek z haftem świetny !!!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym mieć taki buduar, jak się wyprowadzę z miasta kiedys to zrobie sobie taki na poddaszu. Ładny wzór wybrałaś, erotyczny bym rzekła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko takie subtelne, eleganckie i wytworne, lubię takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podoba ten haft na woreczku, super. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie, super kobieco.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Luno, ten post wprost karmi oczy,delikatny haft z aktem , wszystko razem takie zwiewne i bardzo retro. Lubię takie klimaty!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudnie to ujęłaś patrząc na te zdjęcia przeniosłam się do innej epoki.
    Gratuluję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Tematyka wyzwania swietna, prace kojarza sie jak najbardziej z nia, pomysly ciekawe .zycze Ci sukcesu w tym wyzwaniu.)

    OdpowiedzUsuń
  12. Klimat, klimat, klimat...Wehikuł czasu, rzekła bym:)
    A grafika trafiona wyśmienicie!
    Sama kiedyś posłużyłam się grafiką (Matisse`a) do haftu XXX

    OdpowiedzUsuń
  13. Super haft,dobra robota:))

    OdpowiedzUsuń
  14. wow, so beautiful...

    OdpowiedzUsuń
  15. Elegancki wisior jak i woreczek;) Kobieco i subtelnie...Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie zinterpretowałaś temat swoimi pracami! Piękny wisior, haft na woreczku idealny do zagadnienia. Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne prace, idealnie pasują do tematu. Wisior taki klasyczny i elegancki. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepięknie pokazana praca, klimat w pełni oddany, tchnie romantyzmem i dawno już minioną piękną epoką, a jednak za czymś takim tęsknimy! Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  19. NIezwykłe wyzwanie, a Ty wybornie go zinterpretowałaś! Niezwykłe aranżacje - kobiece, intrygujące. Zachwycam się detalami, szczególnie siatkowymi rękawiczkami. Tylko mi nie mów, że sama je stworzyłaś....

    OdpowiedzUsuń
  20. Wisiorek rewelacja, haft na woreczku to istne arcydziełu Ty po prostu malujesz igłą na tkaninie, to jest takie piękne i każdy detal jest widoczny - cudo! ;o)

    OdpowiedzUsuń

Prawo autorskie



Wszystkie prezentowane na blogu prace, a także zdjęcia są mojego autorstwa (chyba, że jest napisane inaczej) i są moją własnością. Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Dziękuję za zrozumienie.

Wyzwanie w szufladzie

Tusal 2014

Tusal 2014
Daty nowiu w roku 2014 01.01.2014 30.01.2014 01.03.2014 30.03.2014 29.04.2014 28.05.2014 27.06.2014 27.07.2014 25.08.2014 24.09.2014 23.10.2014 22.11.2014 22.12.2014

TUSAL 2013

TUSAL 2013
Mój słoiczek i jego ozdoba...

Spis Blogów Robótkowych

I edycja konkursu na najbardziej twórczo zakręcony blog

Candy