Nie próbuj mi wmawiać, że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj mi, że życie nie jest baśnią. Ktoś, kto jeszcze tego nie zrozumiał, być może pojmie to dopiero wtedy, gdy baśń zacznie się kończyć.
/Jostein Gaarder/

piątek, 14 marca 2014

Wiosna w moim domu


To nieuniknione ! wreszcie nadchodzi , chociaż zewsząd straszą nas jeszcze śniegiem i mrozem.
ale nawet gdyby! to mróz kiedyś zelżeje a śnieg stopnieje.Słońce na moim balkonie tak przygrzewa, że do 16.00 mogę na nim przebywać w krótkim rękawku. Wprawdzie czuć jeszcze zimne powiewy wiatru , ale to już mam nadzieję ostatnie podrygi zimy.Cała przyroda budzi się i daje znać, o zbliżającej się wiośnie.
Wiosna to pora roku,która powoduje u mnie szaleństwo, ale takie pozytywne! Zaczynam wyglądać pierwszych kwiatów,wysiewam nasiona na kwiaty,sadzę, przesadzam, patrzę czy moja róża
 wypuszcza,robię porządki na balkonie..W tym roku przesadziłam kilka krokusów do doniczek, aby w domu cieszyć się ich pięknem.Gdy przekwitną wrócą do ziemi pod kuchennym oknem.Wzeszło też kilka przebiśniegów , którymi nie potrafię się nacieszyć ! Aż żal,że okres ich kwitnienia jest taki krótki! Chciałabym zatrzymać te kwiaty przez całą wiosnę i lato, niestety ich piękno jak każdego kwiatka trwa tylko przez chwilę i musimy sycić nasze oczy ich widokiem kiedy są ! Ale o przebiśniegach jeszcze napiszę...
Zawsze marzyły mi się hafty kwiatów, które zrobię w czasie ich kwitnienia. Najczęściej nie mogłam zdążyć..
tym razem zrobiłam haft na torbę już zimą hi hi , i musiałam wykazać się cierpliwością by Wam nie pokazać tej torby wcześniej, chociaż raz mi się udało:) !


Kiedy tylko jest to możliwe używam ekologicznych nawozów,lub wykorzystuje to co mam pod ręka
 np.niedopite resztki ziołowych herbatek(niesłodzonych!), można też użyć przeterminowanych by wzmocnić i odkazić ziemie po zimie (szałwia, skrzyp, rumianek).Dzięki fusom z kawy (zawierają wolno uwalniający się azot,potas,magnez i miedź) wszystko lepiej rośnie, pamiętajcie jednak ,że należy wymieszać je z ziemia bo inaczej zrobi się pleśń. Herbaciane fusy odstraszają muszki (prawdziwa zmora doniczek).Jeśli hodujesz storczyki a w twoim domu znajdzie się łyk piwa , nie pozwól mężowi wypić je do końca , kilka ich łyczków rozmieszaj z wodą i podlej roślinkę. Odwdzięczy Ci się pięknym kwitnieniem.Piwem możesz też umyć wiosną liście (jeśli małżonek nie będzie widział).Nie wylewaj też wody po ziemniakach (nie może być solona), ostudzona podlewaj słabo rosnące na parapecie roślinki,woda ta ma dużo soli mineralnych. Możesz też wykorzystać wodę  po jajkach, ale tylko do roślin które lubią wapienna ziemię..Można też utrzeć skorupki jajek w moździerzu i podsypać nimi kwiaty. Do gleby kwaśniej możesz wykorzystać resztki naturalnego jogurtu rozrobionego z wodą.To kilka ludowych mądrości które możemy zastosować w naszym domu :)mam nadzieję ,że się przydadzą.



























Bardzo lubię różnego rodzaju przysłowia. Zauważyłam,że coraz mniej ludzi je zna, a jeśli nadal tak będzie to nasze dzieci zapomną o nich na wieki. Dlatego postanowiłam przytoczyć kilka z nich związanych a miesiącem marcem.

1.Jak w Kazimierza (4.03) pochmurno o jarzynę nietrudno.
                                     2. Na św. Edwarda (18.03) zimy pogarda.
                                     3. Benedykt (21.03) groch w polu sieje.
                                         Wojciech (23.04) do owsa się śmieje.
                                     4. Ile mgieł w marcu, tyle deszczów w czerwcu.   

Coś jest w tych ludowych przysłowiach, ludzie żyli kiedyś inaczej, ciężej pracowali, ale mieli w sobie więcej radości. Pilniej też obserwowali przyrodę i zauważali pewne zjawiska, które z nią się wiążą. A my często tak zabiegani nawet nie wiemy czasem jaki mamy dzień tygodnia...     
Życzę Wam zatem większego spokoju , zatrzymania się na chwilkę w tej biegani  nie wiadomo za czym i chwili refleksji nie tylko nad przemijaniem pór roku.
Pozdrawiam wiosennie
Luna.

41 komentarzy:

  1. Torba urocza. Kwiatki prześliczne :)
    Bardzo ciekawe pomysły odnośnie nawożenia, ta kawa zaskoczyła mnie najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko uważaj by nie wylewać ją bezpośrednio na ziemię , tylko mieszać inaczej zrobi się pleśń. Hmm przyznam sie ,ze ja fusy po kawie wylewam pod róże czyli przez balkon...ale nie mów nikomu.

      Usuń
    2. Obiecuję, nikomu ani słówka :)

      Usuń
  2. Que preciosidad de bordado Luna. Besitos desde Canarias-

    OdpowiedzUsuń
  3. Krokusiki piękne, a torba boska przepiękna a włożylam do doniczki cebulke hiacynta i już powoli rośnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie cebulki z tamtego roku wypuściły tylko liście , myślę ze są bardzo nawożone , byłam zmuszona posadzić je pod oknem ,moze na przyszły rok wypuszczą.

      Usuń
  4. Wspaniałe te twoje szafrany i bardzo podoba mi się ten powrót do korzeni. Haft na torbie piękny. A z tym krótkim rękawkiem uważaj bo możesz odchorować, bo to zdradziecki czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mam przebywać na balkonie w długim rękawie jak upał taki że wytrzymac nie idzie , balkon mam od południa osłonięty przez inne bloki.

      Usuń
  5. Torba jest prześliczna:)
    A Twoja wiosna w doniczka zachwycająca:)
    http://kuferekloreny.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  6. Haft jest przecudny, kwiaty wyglądają jak prawdziwe :)
    A te ciekawostki naprawdę interesujące, większości nie znałam :)
    Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny haft i w związku z tym cudowna torba. Dziękuję za te wskazówki odnośnie pielęgnacji kwiatów. Na pewno przydadzą się nie raz. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Que linda bolsa e bordado com as flores que tens por perto! Adorei! beijos,chica

    OdpowiedzUsuń
  9. U ciebie już wiosna na maxa, niech przyroda się przygląda i nie płata psikusów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie zrobiło się zimno i pada , no ale pełnia się zbliża...

      Usuń
  10. Fantastyczne! twoje zestawienie haftu z krokusami jeszcze bardziej podkreśla jego doskonałość.
    A może namówię Cię na przesłanie zdjęcia na mój konkurs fotograficzny aranżacji wiosennych?
    Pozdrawiam,
    m.

    OdpowiedzUsuń
  11. Torba jest przepiękna strasznie mi się podoba i bardzo ciekawe przysłowia, rzeczywiście coraz mniej je używamy a szkoda. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałam prawie osobiście pogratulować cierpliwości i torby ale sterczysz pewnie poza zasięgiem i ...Gucio.
    Wiosna mnie rozanieliwia i rozleniwia więc nie wiem o czym Ty piszesz z tym szaleństwem. Chyba Ci się jednak słońce na głowę kochana rzuciło. Ubierz się bo szaleńczo będzie ale z grypą pod kołdrą.
    A poza tym to lepiej bądź w formie bo jak sama stwierdziłaś wiosna się zbliża i czas na stolicę również. CZEKAM NA CIĘ, hihi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja wiem... tam u Was w stolicy pewnie wieje ze wschodu a ja zimna nie lubię i czy aby tam jest bezpiecznie?! ta mafia i inne gangi... :p

      Usuń
  13. pozdrawiam słonecznie Małgosiu - torba cudna jak zawsze z cudnym haftem:))

    OdpowiedzUsuń
  14. So beautiful!
    Have a great weekend!
    Eva

    OdpowiedzUsuń
  15. Piekne zdjecia i sliczna torba. No naprawde nie wiem jak ty wytrzymalas zeby jej nie pokazac, szok

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No trochę mi pomogła niesprzyjająca aura , zdjęcia źle wypadały hi hi.

      Usuń
  16. Cudowna ta wiosna u Ciebie a torba jest obłędna.

    OdpowiedzUsuń
  17. Sam bym miała problem z utrzymaniem tajemnicy do wiosny z TAKĄ torbą...Przesliczna, kolorowo- wiosenna!I te dopełniajace kompozycji krokusy...Hmmmmjakbym znalazła sie w samym srodku słonecznej, kwietnej wiosny!
    Dzieki za porady!
    Serdeczności
    M.Arta

    OdpowiedzUsuń
  18. dziękuję za rady co do ziemi:)o fusach wiedziałam,ale np o jogurcie już nie:)piękny hafcik na torbie:)))że o kwiatach nie wspomnę:)pozdrawiam cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczna ta wiosna u Ciebie i ta w pokazanej pracy, super torba i ta na parapecie.Nigdy nie próbowałam hodować krokusów w doniczce, a są tak cudnie kolorowe! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniała wiosna u Ciebie , rady super , a ja mam jeszcze jedno przysłowie
    " Ile dni w marcu mglistych , tyle w żniwa dni dżdżystych" pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj kochana ....cudna wiosnę stworzyłaś.... Buziaki Mazurskie pa.....

    OdpowiedzUsuń
  22. Ach jakie te kwiaty APETYCZNE! pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  23. O jejku, jak wiosennie zrobiło się u Ciebie na blogu!!! Ogródeczek na parapecie taki radosny! A jeśli chodzi o torbę, to ja bym nie wytrzymała, żeby się nie pochwalić takim cudem!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. U Ciebie wiosna a u mnie za oknem śnieg - ale masz rację w końcu stopnieje. Torba jak zawsze genialna !!! Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Haft jak to w Twoim wydaniu- świetny. ALe najbardziej dziękuje za bardzo przydatne informacje i te w tym poście zawarte jak i te dotyczące ziół:) Jestem za częstszym dodawaniem postów na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Pięknie wyszedł haft na torbie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Kwiaty moge ogladac godzinami...sliczne i te zywe i te haftowane

    OdpowiedzUsuń
  28. piękności ^^ i torba, i kwiaty :)

    i dzięki za sposoby :) o części słyszałam, ale nie o wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń

Prawo autorskie



Wszystkie prezentowane na blogu prace, a także zdjęcia są mojego autorstwa (chyba, że jest napisane inaczej) i są moją własnością. Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Dziękuję za zrozumienie.

Wyzwanie w szufladzie

Tusal 2014

Tusal 2014
Daty nowiu w roku 2014 01.01.2014 30.01.2014 01.03.2014 30.03.2014 29.04.2014 28.05.2014 27.06.2014 27.07.2014 25.08.2014 24.09.2014 23.10.2014 22.11.2014 22.12.2014

TUSAL 2013

TUSAL 2013
Mój słoiczek i jego ozdoba...

Spis Blogów Robótkowych

I edycja konkursu na najbardziej twórczo zakręcony blog

Candy