Nie próbuj mi wmawiać, że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj mi, że życie nie jest baśnią. Ktoś, kto jeszcze tego nie zrozumiał, być może pojmie to dopiero wtedy, gdy baśń zacznie się kończyć.
/Jostein Gaarder/

czwartek, 26 maja 2011

Dzień Matki

Serduszko dla mamy

Mamusia

Święty Józef załamał ręce,
denerwują się w niebie święci,
teraz idą już nie Trzej Mędrcy,
lecz uczeni, doktorzy, docenci


Teraz wszystko całkiem inaczej,
to, co stare, odeszło, minęło,
zamiast złota niosą dolary,
zamiast kadzidła --- komputer,
zamiast mirry --- video


--- Ach te czasy --- myśli Pan Jezus ---
nawet gwiazda trochę zwariowała
ale nic się już nie zawali,
bo wciąż mamusia ta sama.


Jan Twardowski
 
To wyjątkowy dzień i nie wolno nam w nim zapomnieć o TYCH , które dały nam życie, i pokazały co w nim najważniejsze. Sama jestem już matką i chciałabym przekazać to wyszystko swoim dzieciom, czego nauczyła mnie mama , a potem jeszcze więcej , bo miłość ma to do siebie , że rośnie , nie kurczy się  ,ale sprawia  ,że chcemy dawać więcej niż otrzymaliśmy.
..Ta róża rosła sobie pod moim balkonem ,ale tak bardzo była piękna, że postanowiłam ją dać TEJ która dała mi Wszystko..
 Cały ogród róż nie wynagrodziłby trosk jakie były jej dane z mojego powodu.. dlatego tak symbolicznie ale z całego serca.. Dziękuję Ci MAMO!
Jest na świecie piękna istota, u której jesteśmy wiecznymi dłużnikami – matka.


Matka jest ciepłem, jest pokarmem, matka jest pełnym błogości stanem zadowolenia i bezpieczeństwa (…). Nic nie musisz zrobić aby być kochanym – miłość matki nie jest obwarowana żadnym warunkiem (…). Nie trzeba jej zdobywać..
Erich Fromm

..Czy zdążę ukochać Cię mocniej?... ...Czy zdążę się Tobie odwdzięczać ?... Mówisz, że jestem tak dobra, kochana... Mamo, ja mogę być lepsza ! ...Czy zdążę się naprzytulać, napatrzeć ?... ...Ile czasu nam jeszcze tu dano ?... ...Jak będzie wyglądał mój świat bez Ciebie?... Boję się myśleć... Kocham Cię mamo !
Mojej mamie...

Za dłonie Twoje zmęczone
głaszczące mnie wtedy na dobranoc,
za tysiące przeczytanych bajek
-dzisiaj dziękuję Ci mamo.

Za każdą otartą łzę,
za każde opatrzone kolano,
za każdy mój oswojony lęk
-dzisiaj dziękuję Ci mamo.

Za Twoje życiowe mądrości,
za zasady we mnie wpajane,
za przestrogi i za zakazy
-dzisiaj dziękuję Ci mamo.

Za słowa otuchy i wiary,
za nadzieję we mnie pokładaną,
za Twoją pomocną dłoń
i za Twe serce - dziękuję mamo !



10 komentarzy:

  1. Najpiękniejszy wpis jaki czytałam.........

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepięknie napisałaś. Aż się łezka w oku zakręciła.
    Pozdrowienia dla Ciebie i dla Mamy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Samej mi łezka się pokulała.. dzisiaj bardziej niż w inne dni, chociaż czasem tak.. uświadamiam sobie przemijanie czasu.. i fakt ,że nasi rodzice ,jeśli ich jeszcze mamy powoli odchodzą.. i trudno się z tym pogodzić , chociaż przemijanie jest naszym przeznaczeniem ... dlatego potrzebne są takie chwile gdy wyrazimy nawet pisząc to co czujemy Tym których kochamy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo długi i wzruszający post, a do tego hafty :) czyli dla mnie to najwięcej serca ile można dać komuś jak się coś wydzierga, bo jest tylko jedno, nasze i niepowtarzalne :)
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo to pięknie ujęłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie napisane i wyhaftowane :)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiekne serducho i tyle pieknych, wzruszajacych i przemyslanych slow... Wyjatkowy post, z wyjatkowej okazji...

    Dziekuje za odwiedziny i pozdrawiam!

    alexls

    OdpowiedzUsuń

Prawo autorskie



Wszystkie prezentowane na blogu prace, a także zdjęcia są mojego autorstwa (chyba, że jest napisane inaczej) i są moją własnością. Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Dziękuję za zrozumienie.

Wyzwanie w szufladzie

Tusal 2014

Tusal 2014
Daty nowiu w roku 2014 01.01.2014 30.01.2014 01.03.2014 30.03.2014 29.04.2014 28.05.2014 27.06.2014 27.07.2014 25.08.2014 24.09.2014 23.10.2014 22.11.2014 22.12.2014

TUSAL 2013

TUSAL 2013
Mój słoiczek i jego ozdoba...

Spis Blogów Robótkowych

I edycja konkursu na najbardziej twórczo zakręcony blog

Candy