Nie próbuj mi wmawiać, że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj mi, że życie nie jest baśnią. Ktoś, kto jeszcze tego nie zrozumiał, być może pojmie to dopiero wtedy, gdy baśń zacznie się kończyć.
/Jostein Gaarder/

środa, 6 listopada 2013

Oswajanie zimy..



Mówią , że po 17 listopada ma spaść śnieg , no cóż czas pogodzić się z tym , że to nie jest ani wiosna
ani lato . Zimowe hafty jak wiecie też są piękne , zresztą można to zauważyć na Waszych blogach ,
gdzie powili trwają przygotowania do świąt . Ale nie tylko ! Biało-srebrzyste motywy
towarzyszą tej porze roku szczególnie. Ja też zatęskniłam za białym lnem , białym haftem i srebrem.
Dlatego postanowiłam dla odmiany wykonać haft , który ostatnio bardzo rzadko wykonuję ,
nie dlatego , że go nie lubię , ale dlatego , ponieważ bardzo trudno mi dostać ten rodzaj tkaniny ,
len bawełniany który przed laty zalegał na półkach sklepów z materiałami.
Gdybym wiedziała , że kiedyś nie będę mogła go dostać , zrobiłabym zapasy.
Z tego też względu wykonuję go bardzo rzadko .
Haft wykonany jest ściegiem płaskim z elementami haftu angielskiego ,
 który bardzo lubię , i który też przyjemnie się wykonuje. 
Najbardziej podoba mi się w wersji białej , chociaż widywałam takowy w kolorze . 
Ale to nie mój styl.


Zapragnęłam go urozmaicić dodając srebrną nitkę i perłowe koraliki. 
Sprawdzajcie , kiedy je kupujecie!
Te znanych firm dziurki przez które swobodnie przechodzi igła , 
mój stary zapas prezentuje się pięknie w pudełku ! , ale koszmarnie się je doszywa , 
połowa pewnie będzie wykorzystana do naklejania bo igła przez nie nie przechodzi ! 
Ale takie są trudy haftu he he.


Nie zdradzę jeszcze w jaki sposób wykorzystam ten motyw...
 powiem tylko , że trafi do jednej z Was ,
która pewnie z niecierpliwością oczekuje swojego upominku z zabawy '' podaj dalej ''.


Wzór zaczerpnęłam z Książki  Haliny Kowalczyk i Alicji Wrutniak pt. ''Haft angielski".


Życzę Wam więcej energii do pracy w te pochmurne dni !
Pozdrawiam
Luna.


43 komentarze:

  1. Ale piękny hafcik, rzeczywiście przedsmak zimy, prześliczny, cudowny ciekawi mnie co z niego powstanie ale cokolwiek powstanie będzie kolejne cudo, które wyszło z twoich rąk :) Mam nadzieje, że jednak śnieg poczeka do świat i nie spadnie w listopadzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O masz! Luna jak coś wymodzi... :) Rzeczywiście, piękny motyw, ale zimy i tak nie polubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten haft kojarzy mi się z wiktoriańska Anglią. I w swojej subtelnej prostocie bardzo podoba. Mam tylko jedną uwagę. Rzucił mi się w oczu zwrot "len bawełniany", czy tak był nazwany materiał w sklepie, bo len to len a bawełna to bawełna dwie różne rośliny. Ale wiem że w naszej ojczyźnie można kupić parówki wieprzowe z indyka:) Ściskam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. he he dobra uwaga , czysty len zwykle taki obrazkowy jest sztywny i rzadszy , materiał o którym pisze tak słyszałam czyli len z domieszka bawełny , jest bardziej zbity ale bardziej plastyczny miękki nadaje sięna tego typu prace, byc moze ma inną nazwę :)

      Usuń
  4. Prześliczny haft! Jak zawsze u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę tej Dziewczynie, której "podasz" hafcik! Jest śliczny. Ja ten typ haftu wykonywałam na surówkach lnianych :) Nic się w domu nie zachowało... A nawet firanki haftowane były :))) Podoba mi się bardzo połączenie haftu z tymi obwódkami - srebrną i koralikową :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny motyw, ślicznie wykonany, no i ciekawi mnie jak go wykorzystasz!

    OdpowiedzUsuń
  7. Tyle technik i pomysłów. ..tak moze tylko Luna!

    OdpowiedzUsuń
  8. piękny!koraliki dodają hafcikowi wersji exclusiwe ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękny haft!! a koraliki to swego rodzaju wisienka na torcie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Delikatny i elegancki...po prostu cudeńko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie ją oswajasz jak każdą porę roku zresztą:)

    OdpowiedzUsuń
  12. cudowny hafcik...
    w sumie niech już się zima zacznie i szybciej skończy...
    same mrozy bez śniegu bardziej szkodzą niż z nim

    OdpowiedzUsuń
  13. odkurzasz i moje stare hafty:))kiedyś bardzo dużo haftowałam angielskim haftem,teraz jakoś go zarzuciłam na rzecz krzyżyków,może czas wrócić,bo u Ciebie prezentuje się cudnie:)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepięknie przyozdobiłaś ten motyw... cudnie wygląda z koralikami i srebrną nitką
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ jesteś kreatywna- super pomysł. Teraz haft nabrał blasku, takiego fajneo, delikatnego. Ciekawa jestem, jaką niespodziankę szykujesz? :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. taki len jest ogólnie dostępny na allegro

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie oswajasz nas z zimą, piękny haft, będę wypatrywać jak go wykorzystasz:))))

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny zimowy hafcik , koraliki świetnie go uplastyczniają :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo podoba mi się ten zimowy hafcik , perełki i srebrna nitka dodają dużo uroku. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne :)
    Widzę, że z Ciebie bardzo kreatywna kobietka :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne rzeczy potrafisz wyczarować szydełkiem :) Cuda po prostu, podziwiam za talent, cierpliwość, pomysłowość i efekty. Przeglądałam starsze posty i jestem pod wrażeniem. Szczególnie urzekły mnie jeżyny koralikowe na torbie, które wyglądały jak prawdziwe. Przeurocze. Mam w planach nauczyć się szyć i spróbować haftować, daaaawno tego nie robiłam i trochę się obawiam czy starczy mi cierpliwości

    OdpowiedzUsuń
  22. Jakież to piękne, mogłabym patrzeć cały dzień na te zdjęcia ;o)

    OdpowiedzUsuń
  23. Prześliczny hafcik!!!
    Pozdrawiam Lacrima

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękny haft. Uważam, że haftowanie na płótnie daje doskonałe efekty- Twój haft angielski jest tego najlepszym przykładem. Ja też lubię koraliki, choć wykorzystuję je głównie właśnie o tej porze, gdy ozdabiam szydełkowe gwiazdeczki choinkowe. Pozdrawiam Cię Luno serdecznie. Iza

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo piękny i precyzyjnie wykonany haft no co tu dużo mówić taka profesjonalistka jak ty to ja aż ci zazdroszczę twych pomysłów i eleganckich prac też bym tak chciałą umieć buziaki slę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm dziekuję , ale żadna profesjonalistka nie jestem ani się tak nie czuje ! przyznaje ,że chciałabym jednak wykonywać ten haft lepiej.
      Zachęcam do spróbowania bo to nie jest takie skomplikowane!

      Usuń
  26. tak subtelnie i pięknie:) mnie też kojarzy się z czasami wikoriańskimi:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Kolejne piękne dzieło i jak zawsze wszystko idealnie dopracowane.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wow! Niesamowite połączenie haftu płaskiego, koralików i srebrnej nitki!

    OdpowiedzUsuń
  29. Jestem zachwycona tym haftem - przepięknie!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Nooooo;), Patrzę i uśmiecham się serdecznie. Szkoda że u mnie oczy już nie te:(,, palce nie te:(.

    OdpowiedzUsuń

Prawo autorskie



Wszystkie prezentowane na blogu prace, a także zdjęcia są mojego autorstwa (chyba, że jest napisane inaczej) i są moją własnością. Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Dziękuję za zrozumienie.

Wyzwanie w szufladzie

Tusal 2014

Tusal 2014
Daty nowiu w roku 2014 01.01.2014 30.01.2014 01.03.2014 30.03.2014 29.04.2014 28.05.2014 27.06.2014 27.07.2014 25.08.2014 24.09.2014 23.10.2014 22.11.2014 22.12.2014

TUSAL 2013

TUSAL 2013
Mój słoiczek i jego ozdoba...

Spis Blogów Robótkowych

I edycja konkursu na najbardziej twórczo zakręcony blog

Candy