Nie próbuj mi wmawiać, że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj mi, że życie nie jest baśnią. Ktoś, kto jeszcze tego nie zrozumiał, być może pojmie to dopiero wtedy, gdy baśń zacznie się kończyć.
/Jostein Gaarder/

czwartek, 7 listopada 2013

Prace Erby


Mam nadzieję ,że już pooglądaliście sobie mój wzorek ,
a teraz czas najwyższy pokazać Wam prawdziwe mistrzostwo abyście uwierzyli ,
że mówię prawdę i to co robię wcale nie jest takie jak bym chciała.
Moja szczęka leży na podłodze od paru godzin i nie zamierza wrócić na swoje miejsce!
Do wszystkich zdjęć zamieściłam linki niesamowitej Osoby dzięki której
 a może przez którą moja szczęka ucierpiała. Koniec gadania napawajcie się widokiem !!!!


a teraz powód dla którego uznałam , że warto rzucić (na chwilę) wszystko by nauczyć się tej techniki.
To nie jest technika , która pierwszy raz widzę na oczy , ponieważ od 20 lat przeglądam gazetki które
pokazują trochę na temat hej przepięknej techniki ,
ale ciągle miałam mało informacji ,które spowodowały bym sięgnęła po płótno ,
len i spróbowała. Wszystko potrzebuje czasu , może teraz nadszedł mój? 
Film pokazuje fragment prześlicznego biscornu ,
 które możecie wraz ze wzorem pobrać ze strony wyżej podanego bloga.
Wreszcie coś za darmo co mogę Wam pokazać hi hi nie naruszając praw autorskich!


you tube

A w tym miejscu możemy dowiedzieć się jak wykonuje się te ściegi.
Mam nadzieję , że Was zainteresowało i może nie jedna z Was spróbuje swoich sił ,
a może jakieś wspólne haftowanie?
W tym miejscu mam pytanie może któraś z Was posiada gazetki z takimi wzorami
 i nie będzie miała zamiaru ich użyć chętnie odkupię.
 Pozdrawiam serdecznie .
Luna.


61 komentarzy:

  1. Это ретичелло(reticello)-итальянская вышивка...у них много книг в этот магазине http://www.casacenina.com/filofilo/stelle-e-bordure-a-reticello.html -она похожа на хардангер:)
    Очень красивая салфетка и спасибо за ссылки:)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. В этом блоге http://reticello.blogspot.ru/ проводятся совместные проекты(sal)/
      http://leealbrecht.blogspot.ru/2011/07/reticello.html

      Usuń
  2. Isso é maravilhoso! Belo trabalho! beijos,chica

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne, i na pewno nie jedna szczęka jeszcze opadnie ;-)
    Dzięki za namiary - kisssy

    OdpowiedzUsuń
  4. Pokazałaś moją ulubioną Erbę. Mistrzyni w tym temacie. Śledzę jej bloga już od dawna i wciąż mnie zachwyca. Jest po prostu niesamowita.
    I coż mam z Toba zrobić?! A musi być sprzedaż??? Nie można tak po prostu pożyczyć???Kiedyś oddasz.
    I znowóż muszę na moją ulubioną pocztę drałować. Litości babo nie masz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Luno, to jest rzeczywiście niesamowita technika - haft hardanger! Ja się do tego przymierzam od lat i ...nic! Ale może masz rację- trzeba spróbować. Ja jak ja, ale jeśli Ty się do tego zabierzesz to... Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Thank you for your kindness, dear Luny. I appreciate it.
    Your embroidery is so beautiful!
    The pearl beads and the silver thread are impressive. And your rose is lovely!!!
    Hugs
    erba

    OdpowiedzUsuń
  7. Luno ślicznie dziękuję, że jesteś w gronie moich obserwatorów.Jestem zauroczona tymi cudeńkami . Nie mam tyle zdolności, aby stworzyć coś w tym stylu,ale podziwiam z zapartym tchem,podobnie,jak Twoje urocze prace.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie wierzysz w to co piszesz ! Ty nie masz zdolności ????????? tworząc tak piekną bizuterię?? Kobieto zakasaj rekawy i próbuj! świat i jego dzieła stoją przed Tobą otworem :)

      Usuń
  8. Rzeczywiście szczęka opada do podłogi!

    OdpowiedzUsuń
  9. No to moja szczęka również opadła zaraz będę szperać u mnie bo podejrzewam że mam gdzieś takie wzory obym się nie myliła ten haft mnie intrygował już 26 lat temu ale nigy nie odważyłąm się próby a to co pokazałaś to i tak już chora jestem pozdrowienia ciepłe ślę Marii jak na dzisiaj zakręcona bardzo bo odwiedzę jakiś blog to chora wychodzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he ja czsem tez choruję odwiedzając blogi , no czs zacząć przygode z hardangerem.

      Usuń
  10. Mam książki i gazety ,nawet jedną turecką,ale ja też chomikara jestem :))od 2006 roku w okolicy świąt wyjmuję ANNĘ z zamiarem zrobienia sobie obrazu właśnie takim haftem:)))leży sobie znowu koło mnie:)))i pewnie jak co roku poleży i zostanie schowana:)))aż wreszcie może kiedyś się ośmielę,bo powiem Ci że zachwycam się tym haftem odkąd znajoma pokazała mi swoją gazetę starą jak świat z takimi robótkami.niestety nie było jeszcze wtedy ksera i nie mam nawet szans na takowe,jedyne co mi pozostało to zeszyt z nieudolną próbą narysowania mniej więcej o co chodzi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu to samo robię ja hi hi ale z nas modele !

      Usuń
  11. Moja szczęka też opadła. Znam tą technikę ( mam nawet książkę) ale chyba nie starczyłoby mi cierpliwości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No weź ! może raczej same poszukamy tej cierpliwości? bo ja tez jej nie mam. :)

      Usuń
  12. witaj Luna - cudnie - wcale się nie dziwię Twojej szczęce :) hi...hi.... nie mam wzorów, ale mam całą książkę - HAFTUJEMY Milina Duchonova (jest tam parę ciekawych pomysłów) - chętnie Ci pożyczę, na ile chcesz :) napisz na maila :)
    a na naukę kółek i kwadratów szydełkowych - zapraszam do mnie :) w zamian chętnie nauczę się haftu wstążeczkowego (wstążki już mam :)));
    pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne.... ale... ja jeszcze nawet nie marzę, żeby spróbować zrobić takie cudeńko.... Mogę tylko podziwiać- i zazdrościć zdolności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznij marzyc bo od tego się zaczyna... kiedy pierwszy raz wzięłam igłę i płótno do ręki moja mama powiedziała : ''dziecko z tymi dwoma lewymi rękami'' ale ja postanowiłam nie zrażać się urzeczona pieknem haftu który wtedy zobaczyłam...

      Usuń
  14. Rzeczywiście haft przepiękny. Kiedyś planowałam spróbować swych sił w tej technice, jednak zawsze coś ważniejszego "wyskakiwało", nici i tkanina leżą do dziś w szufladzie...
    Dziękuję za wizyty na moim blogu i miłe komentarze. Nie wiem, dlaczego Twój blog ( i jeszcze kilka innych) zniknął mi z listy linków już dość dawno temu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak miałam przez wiele lat, ciągle odkładałam piekne i pracochłonne rzeczy na później i skupiałam się na drobiazgach , które wstyd pokazać i teraz żałuję , dlatego zabieraj się za prace i nie czekaj na jutro :)

      Usuń
  15. nie wiem czy u nas coś w ogóle na ten temat było w ostatnim czasie... a poszczególnych elementów należałoby szukać w naszych wydawnictwach na temat hardangera, mereżki i haftu przestrzennego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biję się w piersi ! oczywiście , że są ale mnie tak urzekło to biskornu i ten bieżnik...

      Usuń
  16. Cudne,trzeba miec wielki talent;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę ,że bardziej cierpliwość !, wbrew pozorom Hardanger nie należy do najtrudniejszych :)

      Usuń
  17. Luna to jeszcze raz ja nie chcę być osobą upierdliwą brzydko mówiąc i przepraszam za wyrażenie ale ja na pasku bocznym mam to
    http://carpacar.blogspot.com/
    zaglądnij tam może cię zainspiruje również - a tak nawiasem to szczękę masz już na miejscu bo jak zaglądniesz aby ci tam znów coś się nie wymskło - hihihi pozdrawiam Marii miłego oglądania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ ja bardzo lubię upierdliwe osoby ! szczególnie w tych kwestiach , więc daruj sobie etykietę słowa bo przecież to do najgorszych nie należy ;) , zaraz sprawdzę link , który mi podałaś i mam nadzieję ,że nie będę musiała po raz enty szukać szczęki !!!!!!!!
      Ale ja juz i tak czuje sie niesamowicie zainspirowana ! , szorując toaletę u mnie w domu cały czas myślałam o tym co widziałm na filmiku. :)

      Usuń
    2. Hej to ja byłąś i jak ci się podoba ? super prawda?

      Usuń
  18. Wow! It is so wonderful! I am speechless!

    OdpowiedzUsuń
  19. Po prostu zaniemówiłam....Cudo....pa....

    OdpowiedzUsuń
  20. Bieżnik robi wrażenie mimo, iż nie jest to haft który lubię najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  21. Chętnie bym wzięła udział we wspólnym haftowaniu, bo lubię hardanger i haft igłowy, ale dopiero po Świętach... bo teraz jestem zawalona robotą :) Fajne biscornu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja droga myslę ,że i tak przed świętami nic nie zdziałamy więc mam nadzieję ,że wspólnymi siłami coś dokonamy !

      Usuń
  22. Piękne prace! Ile czasu w nie włożono i co za efekty!

    OdpowiedzUsuń
  23. Masz rację mi też szczęka opadła. Widziałam już wiele prac wykonanych tą techniką ale to jest po prostu MISTRZOSTWO!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale cudne biscornu. Majstersztyk!

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudowności , ja tylko popatrze nie potrqafie nawet spróbowac tego cudnego haftu..

    OdpowiedzUsuń
  26. hardanger, to dla mnie terra incognita....choć próbowałam już wiele:)
    pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  27. O żesz, to też jest cudne. Trzba mieć, pewną rękę, dobre oczyska, dużo czasu cierpliwości :)) Ale warto spróbować, ja troszkę wstążeczkowego ćwiczyłam, też mi się bardzo podoba. Ale gdzie mi tam do Ciebie:)) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wow jaki misterny i piękny bieżnik. Nie miałam pojęcia o istnieniu takiej techniki. Piękne

    OdpowiedzUsuń
  29. Ludzie są kopalniami talentów! Bardzo się cieszymy, że pokazując swój przedstawiasz nam również inne :) bieżnik jest po prostu mistrzowski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam ,że należy pokazywać to co robią inni szczególnie gdy jest to niezwykle zachwycające ! Nie można pozwolić by te wspaniałe techniki zostały zapomniane.

      Usuń
  30. Ja to mam dwie lewe ręce do takich rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne prace, ja uwielbiam tą technikę, na razie tylko w oglądaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ale poszalałaś ostatnio. Krucho z moim czasem i dawno nie przeglądałam blogów. U Ciebie zawsze coś nowego. Pozdrawiam - Maria

    OdpowiedzUsuń
  33. Очень красивые работы! От бискорню просто в восторге. Она получилась очень нежной и изысканной.

    OdpowiedzUsuń
  34. Wspaniałe i urocze!Pozdrawiam serdecznie i dziękuję!papa

    OdpowiedzUsuń
  35. Oj, chciałabym tak umieć! Pozdrówka!

    OdpowiedzUsuń
  36. Masz oko do " smaczków" - ja też się napawam, i zazdroszczę umiejętności.

    OdpowiedzUsuń

Prawo autorskie



Wszystkie prezentowane na blogu prace, a także zdjęcia są mojego autorstwa (chyba, że jest napisane inaczej) i są moją własnością. Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Dziękuję za zrozumienie.

Wyzwanie w szufladzie

Tusal 2014

Tusal 2014
Daty nowiu w roku 2014 01.01.2014 30.01.2014 01.03.2014 30.03.2014 29.04.2014 28.05.2014 27.06.2014 27.07.2014 25.08.2014 24.09.2014 23.10.2014 22.11.2014 22.12.2014

TUSAL 2013

TUSAL 2013
Mój słoiczek i jego ozdoba...

Spis Blogów Robótkowych

I edycja konkursu na najbardziej twórczo zakręcony blog

Candy