Nie próbuj mi wmawiać, że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj mi, że życie nie jest baśnią. Ktoś, kto jeszcze tego nie zrozumiał, być może pojmie to dopiero wtedy, gdy baśń zacznie się kończyć.
/Jostein Gaarder/

piątek, 31 stycznia 2014

Trochę inspiracji -uczymy się haftować , lekcja 2 haftu


Wczoraj o północy upłynął termin przysyłania zdjęć z TUSALowych słoiczków. 
Dziękuję za wszystkie e-maile ze zdjęciami. Muszę teraz wszystkie posegregować i w najbliższym 
czasie podam listę wszystkich dziewczyn od których otrzymałam zdjęcie.
Jak to bywa w życiu nie wszystkie z Was zdążyły , czasem tak bywa , w końcu zabawa to
nie wszystko wokół czego się kręcimy , nie dziś , nie jutro to następnym razem.



A teraz chciałam Was zainspirować pięknym haftem , nie mam zamiaru nikogo dołować i zniechęcać
pokazując tak cudne techniki , ma to raczej działać mobilizująco ! 


Jeśli jednak kogoś interesuje powyższy haft to wzór można kupić tutaj

Znajdziecie tam wiele ciekawych propozycji. Ale warto najpierw nauczyć się pewnych podstawowych technik , które pozwolą Wam rozwijać hafciarskie umiejętności. Nawet jeśli wcześniej tego nie robiliście 
to jeśli tylko trochę ciągnie Was w kierunku poznawania nowych technik -warto spróbować|!
A tu Basia -jedna z naszych koleżanek nie wystraszyła się tylko postanowiła zabrać się 
za rozwijanie swoich umiejętności . Koniecznie do Niej zajrzyjcie ! Przypominam tez ,że 
na blogu Luny-malutkiej trwa nauka haftu cieniowanego i dla chętnych wspólne haftowanie kota.
Wzór kota u właścicielki ! jeśli jednak nie czujecie się na siłach by zacząć od tak dużego i nie ukrywam trudnego projektu , to może na początek wyhaftujecie coś prostszego . Na swoim blogu zaczęłam kiedyś 
pokazywać proste ściegi i może niedługo wrócę do tematu. a pierwszą lekcję znajdziecie
 tu
Na pasku bocznym macie link na Turkusowy Hamak gdzie zaczęłam jesienią kurs haftu
płaskiego (obrus z wiosennymi kwiatami) , zdjęcia pokazują krok po kroku sposób w jaki 
wypełniam poszczególne kwiatki i listki. Jeśli macie jakieś uwagi lub pytania to proszę zostawiać pod postem tym lub na Turkusowym Hamaku . Pomoże mi to w kolejnym poście i będę wiedziała 
na co zwrócić waszą uwagę.


Bardzo ciekawą technikę pokazuje powyższy haft , zdjęcie pochodzi z tej strony.
Pozornie bardzo skomplikowany przy bliższym przyjrzeniu się zauważycie , ze składa się z prostych 
często pojedynczych ściegów . Kontury postaci i drzew można wykonać ściegiem sznureczkowych
ściegiem za igłą lub inna podobna metodą. Nie są potrzebne jakieś niezwykłe umiejętności.
Warto w tym celu posłużyć się jakąkolwiek kolorowanką , wzory w dużej ilości dostępne w sieci.



A może macie ochotę na wyszycie małego pieska w sposób który opisałam dzisiaj ?
Wzór pochodzi z  tej strony. Znajdziecie tam wiele innych, które pozwolą Wam oswoić się 
z prostymi ściegami. 


Nie wiem czy wszystkie grafiki są darmowe , dlatego celem uniknięcia posądzenia
o rozpowszechnianie nielegalnych wzorów odsyłam Was do strony gdzie znajdziecie 
wiele uroczych prostych motywów , które można wyszyć na kuchennym fartuszku, ściereczce 
do naczyń a może jak to w starych domach bywało wzór umieścicie na kuchennej makatce !
czego tam nie ma ! kurki , bukieciki kwiatów, kotki ! to dla tych którzy nie potrafią jeszcze wyszywać
pełnych wzorów, ptaszki i inne cudowne motywy ! Koniecznie tam zajrzyjcie !!!!!!



Zanim zaczniecie Tak wyszywać , warto podejrzeć strony tych , którzy pokazują jak to robić.


Haft psa powala , nawet jeśli ktoś nie przepada za motywami zwierząt.
możecie podejrzeć w olbrzymim powiększeniu jak idą nitki ściegu..
 Zajrzyjcie tu by poćwiczyć niektóre ściegi.


Od Chińczyków też można się czegoś nauczyć , internet stwarza w tej materii nieograniczone możliwości.
Można użyć wzorzystej tkaniny i wykorzystać ja jako element wzoru.
Więcej informacji w Poradniku dla początkujących




Kolejna ciekawa Strona gdzie możemy zgłębiać nie tylko tajniki haftu cieniowanego ,
ale też inne ciekawe ściegi. Polecam gorąco ! można potrenować.


Strona na której znajduje się powyższe zdjęcie zawiera min tutorial ściegu łańcuszkowego, ale też dziesiątki innych! To klucz do zrozumienia wielu ściegów , konieczne ABC dla każdej która chce zmierzyć się z techniką haftu płaskiego , cieniowanego i innych. Na stronie bloga znajdziecie informacje o igłach ,
wiele z Was o to pytało , niestety strona jest w języku angielskim , dlatego dla tych którzy niezbyt dobrze
sobie radzą z językiem radzę użyć przeglądarki Google Chrom , która to pozwala tłumaczyć strony.



A teraz drogie Panie zabieramy się za naukę! 
Jutro znowu idę do pracy , dlatego pozwólcie ,ze jedna lub dwie godziny oddam się swojemu ulubionemu zajęciu.
Pozdrawiam 
Luna.

51 komentarzy:

  1. Śliczne sa te hafty , aj to tylko popatrzeć mogę na wasze poczynania , nie mam cierpliwości do haftu płaskiego ,,

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wiesz jak bardzo ucieszyłam się czytając Twój post. Haftem zainteresowałam się niedawno ale myślę, że stanie się on moją pasją na długo. Dzięki za stronki z motywami do wyszycia, są bardzo piękne i na pewno z nich skorzystam, nie tylko je haftując ale może i malując ...
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję ,ze uda Ci się i juz niedługo pokażesz nam swoje piekne prace.

      Usuń
  3. Piękne hafty!
    Chwilowo brak mi cierpliwości na naukę nowych technik:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie to jest nie do przeskoczenia.Podziwiam wszystkie kobiety ktore umia haftować:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówią "wystarczy chcieć" ja też kiedys nie miałam o tym pojęcia.

      Usuń
  5. ileż przydatnych informacji u ciebie , i zachęcasz do dokształcania się w innych technikach...jak będę miała więcej wolnego czasu to spróbuję gdyż efekt końcowy powalający...te truskaweczki są rewelacyjne...
    Piękny ptaszek w takiej wiosennej scenerii jak nie letniej..od patrzenia aż ciepluchno się zrobiło

    OdpowiedzUsuń
  6. Haft jest śliczny, chętnie zabrałabym się za naukę, ale gorzej z czasem;/

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezwykłe efekty można uzyskać wyszywając haftem płaskim, cieniowanym. Tyle pięknych wzorów i technik, tylko skąd wziąć na to czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu , nikt nie mówi ,ze trzeba zaraz coś dużego , wyszycie kotka ściegiem sznureczkowym zajmuję parę chwil a jak sie połknie bakcyla to już czas znajdziesz sama :) pozdrawiam.

      Usuń
  8. Cudowny pomysł, bo ja tu jestem od niedawna, babcia w dzieciństwie uczyła mnie haftu, ale niewiele pamiętam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz , ja załuję ze nie prosiłam swoja Babcię by nauczyła mnie rózyczek wykonywanych wełną , teraz musze szukac po omacku , ale jestem na dobrej drodze:)

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nauczka fajna.....Gorzej z chęciami....Cieplutkie buziaki pa....

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękności na pewno inspirujące, aż mi smutno, że moje oko trochę plastycznie ograniczone. Bardzo lubię podziwiać takie śliczności.Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  12. I pomyśleć, że wszystkich tych ściegów: łańcuszków, gałązkowych, obrąbkowych, a nawet haftu płaskiego na burdonie uczyły się dzieci w szkole podstawowej na tak zwanych zajęciach praktycznych :))) a teraz? Szkoda gadać...
    Śliczne hafty :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zetknęłam się z tymi wszystkimi technika jak wiele kat temu kupiłam pierwszą książkę o hafcie " Haftowanie 150 najpiękniejszych ściegów". To z niej się wszystkiego uczyłam. Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałe hafty i dużo cennych wskazówek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Luno jak zobaczyłam te przepiękne hafty, to zwyczajnie opadła mi szczęka. Mój typ to ptaszek w gnieździe i dama z książką,... chociaż twoja mysia z cieniowanym ogonkiem jest the best!

    OdpowiedzUsuń
  16. No cudnie Małgosiu i znowu utknęłam w tym pięknym świecie .... jak to kurde wciąga!!!! ;-))) dzięki za miłe słowa o mnie ;-)))
    a ja niedługo też stworzę posta z inspiracjami .... piękne te hafty - obrazek z ptaszkiem CUDO!!!
    dobrego końca tygodnia :))) (mimo pracy );-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na poeta z niecierpliwością.Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Droga Luno serdecznie dziękuję za masę wskazówek bo mi się bardzo przydadzą. Ja uczyłam się haftować jeszcze w podstawówce i moja technika pozostawia wiele do życzenia , ale od czasu do czasu coś sobie wyszywam. Twój przewodnik i wskazówki oszczędziły mi wiele czasu jaki musiałabym spędzić w sieci aby uzyskać te wszystkie wiadomości. Bardzo dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ileż śliczności zobaczyłam, kiedyś wyszywałam płaskim ale teraz nie wiem czy tak perfekcyjnie bym dała radę, chyba tylko oczka pocieszę oglądając takie cuda:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. cudne hafciki...
    tak dawno płaskiego nie robiłam, że aż się boję do niego wrócić

    OdpowiedzUsuń
  20. Wiesz kochana to mnie teraz zdołowałaś zupełnie nie wiem za co się zabrać już pisałam że kiedyś haftowałam tą techniką wprawdzie były to kwiaty ale czy ja po kilkudziesięciu latach dam radę z moją niecierpliwością powrócic do tej techniki - nie wiem ale gdybyś nie pokazała tego ptaszka to mnią nie korciło no cóż zaś wyzwanie przede mną ale i bardzo ci dziękuję że zrobiłaś tutorial to dla przypomnienia wiem że tu można zaglądnąć miłego weekendu ci życzę buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  21. Sporo pracy włożyłaś w przygotowanie tego posta.Czytałam go z przyjemnością- dzięki !:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Beautiful blog , fantastic works!

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja bardzo chetnie sie naucze ale najpierw musze rzucic prace :). Bardzo ciekawe te stronki podalas. Bede przegladac tylko po to zeby zachorowac na jakis haft znowu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Hafy piękne, nie mam pojęcia czy kiedykolwiek zabiorę się za takie wyzwanie ;) Na dzień dzisiejszy zostaje mi podziwiane . pozdrawiam ciepło i serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  25. cudowne , szczególnie ten pierwszy haft;-)))

    OdpowiedzUsuń
  26. Gracias Luna, bonitos bordados y sugerencias. Feliz fin de semana, besitos desde Canarias.

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudowny pomysł...haft krzyżykowy mam już opanowany i od jakiegoś czasu szukałam czegoś nowego, a tu bach... haft cieniowany piękność. Pewnie jest piekielnie trudny, ale efekty.... chyba warto się pomęczyć. Dziękuję za inspiracje i proszę o więcej, koniecznie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja już nawet w koszulę się zaopatrzyłam i jak skończę projekt lawenda to spróbuję tego haftu:)))

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękne hafty :) Kiedyś dawno temu coś tam wyszywałam, ale zdecydowanie zawładnęło mną szydełko :) Jednak lubię podziwiać prace innych w tej dziedzinie :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Witaj kochana! Bardzo ciekawy post! Moze sie skusze....zobaczymy! Napisalam na e-mailowy adres, ale odpowiedz nie przyszla.....:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne hafty. Co ciekawe pierwszy haft za jaki się zabrałam jako dziecko był haft sznureczkowy. Wyszywałam gąski na obrus. Dopiero potem zakochałam się w krzyżykach i tak już zostało :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękne hafty! Kiedyś miałam przygodę z podobną techniką. Wyszyłam kilka rzeczy i bardzo mi się podobało. Niestety w obecnej sytuacji nie mam czasu na wyszywanie, bo w moim przypadku to uzależnia ogromnie - jak zacznę, nie mogę przestać, a przy Łucji to nierealne :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  33. Moja przygoda z haftowanie zaczęłam się od wyszywania sznureczkiem inicjałów na chusteczkach. A nauczycielką była sąsiadka- starsza Pani, która wyprawiała cuda z igłą i muliną. Potem sama w podstawówce haftem płaskim się parałam, potem bunt nastolatki nie pozwolił mi zajmować się "hobby dla starszych pań"... :)) Od tamtego czasu do płaskiego nie wróciłam,za to nauczyłam się krzyżykować. Ale od dłuższego czasu myślę nad powrotem do haftu płaskiego... Kusisz! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam nadzieję że Cię skuszę hi hi ,skoro już masz jakąś wprawę w tej dziedzinie to warto by bylo odświeżyć umiejętności. A nuż odkryjesz nową pasję! Czekam na Twoje prace.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ach kocham haft płaski, moja mama nim wyszywa, a ja wyszywałam w podstawówce, moim zdaniem jest niesamowity, uzywam teraz czasem przy małych projekcikach, ale jak patrze na te wspaniałości miałoby się ochotę na coś większego

    OdpowiedzUsuń
  36. Zaczynam kota z Luną-malutką, ale Twój haft z Turkusowego Hamaka też mnie kusi... mam nadzieję, że kiedyś się przymierzę do kwiatków :)))

    OdpowiedzUsuń
  37. Haft płaski ma swój urok:) prace są śliczne :) czekam z niecierpliwością na następne:) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Haft to nie dla mnie, ale te, które zaprezentowałaś w poście są cudne! Może kiedyś skuszę się na naukę w celu wykonania drobnych aplikacji na szyte poduszki, ale raczej nie moja bajka, za to podziwiam, bo piękne! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ależ inspiracji. Przepiękne hafty.Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo ciekawy post - dziękuję, na pewno będę korzystać z Twoich rad i zaglądać na podlinkowane strony!

    OdpowiedzUsuń
  41. Piękne hafty, jestem pod ogromnym wrażeniem, pozdrawiam Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  42. piękne :) (szczególnie trzecie i czwarte zdjęcie :))

    ja się w końcu muszę tego nauczyć :)

    OdpowiedzUsuń

Prawo autorskie



Wszystkie prezentowane na blogu prace, a także zdjęcia są mojego autorstwa (chyba, że jest napisane inaczej) i są moją własnością. Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Dziękuję za zrozumienie.

Wyzwanie w szufladzie

Tusal 2014

Tusal 2014
Daty nowiu w roku 2014 01.01.2014 30.01.2014 01.03.2014 30.03.2014 29.04.2014 28.05.2014 27.06.2014 27.07.2014 25.08.2014 24.09.2014 23.10.2014 22.11.2014 22.12.2014

TUSAL 2013

TUSAL 2013
Mój słoiczek i jego ozdoba...

Spis Blogów Robótkowych

I edycja konkursu na najbardziej twórczo zakręcony blog

Candy